Thursday, April 18, 2013

အဆိပ္ ◄ ေအာင္ဘညိဳ ►

ငါ့အဆုတ္ထဲမွာ
ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္
၁၀၀%နႈန္းနဲ႔ .. ။

အသီးအရြက္ေတြကလည္း
အရြက္ဖ်န္းေဆးေတြနဲ႔၊ အသီးဖ်န္းေဆးနဲ႔
ပိုးသတ္ေဆးေတြ ဒင္းၾကမ္းနဲ႔ ... ။
ရယ္ဒီမိတ္ေတြကလည္း
ဆိုးေဆးေတြ၊ မသိုးေဆးေတြ အလွ်ံပယ္နဲ႔ ... ။

မိန္းမကလည္း
ဒီစားအုန္းဆီနဲ႔
ဒီအခ်ိဳမႈန္႔နဲ႔

ငါေသာက္ေနတဲ့ ေရက
အာဆန္းနစ္ နန္းခ်င္းနဲ႔ ... ။

အသက္ကို
အသက္ရွဴ ရပ္မသြားရေအာင္
ျဖည္းျဖည္းဖြဖြေလး ရွဴေနရတယ္။

ေအာင္ဘညိဳ

“ညီမေလး” ဓမၼဓိ႒ာန္ ◄ မာန္ထက္သာ ►

(ေမးခြန္း)
၁။ ညီမေလးဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္နွင့္ ဘာမွ်မေတာ္စပ္ေသာအရင္းနွီးဆံုး (........) တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။
၂။ ညီမေလး၏ နႈတ္ခမ္း၌ (........) ရွိပါသည္။
၃။ ညီမေလး၏ လက္ယာဘက္တံေတာင္ဆစ္မွ အမွတ္ကေလးသည္ (........) ျဖစ္ပါသည္။
၄။ တစ္ခုေသာ ညတစ္ည၌၊ ၾကယ္ေၾကြရႈခင္းကို မွင္သက္ေငးေမာရင္း ညီမေလးသည္ (........) ကို ေမ့သြားပါသည္။
၅။ ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ အိမ္တံစက္ျမိတ္မွ စီးက်လာေသာ မိုးေရစက္မ်ားကို (........) ျဖင့္ ခံယူရင္း အေျဖရွာခက္ခဲခဲ့ပါသည္။
၆။ ဒီဘ၀၌ ညီမေလး ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွင္ကြဲခြဲခဲ့သည္မွာ နွစ္ေပါင္း (........) ရွိခဲ့ပါျပီ။
၇။ ေဆးလိပ္ျဖတ္တိုင္း မေအာင္ျမင္သူသည္ (.........) ဘာသာေဗဒကို နားလည္ခံစားတတ္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ညီမေလးသိသင့္ပါသည္။
၈။ (........) ၌ ေရးထားေသာ ညီမေလး၏နာမည္ကို သတိရတိုင္း လက္သီးျဖင့္ ထိုးမိပါသည္။
၉။ အမွတ္တမဲ့ျပန္ဆံုၾကေသာတစ္ေန႔၌ .. တစ္ေယာက္နွင့္တစ္ေယာက္ မျမင္ခ်င္ဟန္ေဆာင္ၾကေသာေၾကာင့္ ညီမေလးနွင့္ ကၽြန္ေတာ္ (........) ၌ ျပန္ဆံုလွ်င္ မွတ္မိနိုင္ၾကမည္လား။
၁၀။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ .. ညီမေလး (........) ျငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္သာယာခ်မ္းေျမ႕ပါေစဟု ကၽြန္ေတာ္ဆုေတာင္းေပးေနပါသည္။

(အေျဖ)
၁။ သူစိမ္း၊ ၂။ ေဗြ၊ ၃။ မာန္ထက္သာ၊ ၄။ အတိတ္၊ ၅။ ပါးျပင္၊ ၆။ ငါးရာ၊ ၇။သံေယာဇဥ္၊ ၈။ နံရံ၊ ၉။ ေနာက္ဘ၀၊ ၁၀။ ထာ၀ရ

မာန္ထက္သာ

Beautyမဂၢဇင္း
March,2013

ကမာၻၾကီးဟာအျဖဴေရာင္အနားကြပ္နဲ႔ အျပာေရာင္၀တ္ရံုတစ္ထည္ကို မွတ္မွတ္ရရရွိေနဆဲ





"အၾကင္နာတရားဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ တိုလည္းတိုတယ္။ ေျပာရလည္းလြယ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ပဲ့တင္သံကေတာ့ ရွည္လ်ားက်ယ္ေျပာပါတယ္။"

ဒီစကားကို ေျပာခဲ့တာဘယ္သူလဲ။ သမၼတလား၊ အျဖဳတ္ခ်ခံအာဏာရွင္လား၊ ကမာၻေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာလား၊ အရက္သမားလား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားလား၊ ပါတီဥကၠဌလား၊ ၀ပ္ေရွာ့အလုပ္သမားလား၊ ပီဇာပို႔သူလား၊ ကဗ်ာဆရာလား၊ အေသခံဗံုးခြဲသူလား။ မဟုတ္ပါဘူး။ သီလရွင္ၾကီးတစ္ပါးပါ။ ရိုမန္ကတ္သလစ္သီလရွင္ၾကီးတစ္ပါးပါ။ ေမြးရပ္ေျမက တျခား၊ သူေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ေနရာက တျခား။ သူကိုးကြယ္တာက တစ္ဘာသာ၊ သူေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာက ဘာသာစံု။ သူလိုခ်င္ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တာက ကမာၻၾကီးမွာေမတၱာတရားေတြထြန္းကားဖို႔၊ သူလက္ခံရရွိခဲ့တာက ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ဆုတံဆိပ္မ်ား။ သူတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ေဂဟာေတြကေနတဆင့္ အခုဆိုရင္ ေဂဟာေပါင္းေျမာက္ျမားစြာဟာ ကမာၻ႔နိုင္ငံေပါင္း ၁၃၃နိုင္ငံမွာ ပ်ံ႕နွ႔ံလို႔။ ကမာၻသူကမာၻသားတို႔ဟာလည္း သူ႔နာမည္ကို အခြင့္ၾကံဳတိုင္းတဖြဖြေျပာလို႔။ အယ္ေဗးနီးယန္းလူမ်ိဳးေတြဟာလည္း သူ႔ေၾကာင့္ ဂုဏ္သိကၡာေတြတက္လို႔။ ၂၀ရာစုရဲ႕ ယံုၾကည္ေလးစားမႈအခံရဆံုးပုဂၢိဳလ္မ်ားစာတမ္းမွာ သူ႔နာမည္ဟာ ထိပ္ဆံုးမွာရပ္လို႔။ ဟုတ္ပါတယ္။ ပရဟိတနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ဖ်ားခါၾကရမယ့္ သီလရွင္အိုၾကီးမာသာထရီဇာ။

ေဒါက္တာသန္းထြန္း စာဖတ္အားနည္းတယ္၊ ေမာင္သာခ်ိဳ တံုးတယ္

ဒီေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္လိုက္ေတာ့ စာရႈသူအေဆြမွာ ဒီေကာင္ငဟိန္း ဘာတုန္းဟ လို႔ ေရရြတ္မိမည္ထင့္။ သမိုင္းပညာရပ္နယ္ပယ္၌ ေနလိုလလိုပင္လယ္လိုေကာင္းကင္လို ထင္ရွားသည္႔ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ ၁၉၅၆တြင္ လန္ဒန္တကၠသိုလ္မွ ပါရဂူဘြဲ႔ရခဲ့ေသာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ ၁၉၈၃တြင္ တိုက်ိဳနိုင္ငံျခားဘာသာတကၠသိုလ္တြင္ ဧည္႔ပါေမာကၡအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းခဲ့ေသာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ ၁၉၈၈တြင္ အေမရိကန္ေျမာက္အီလီႏြိဳက္နွင့္ ဂ်ပန္မီရွီဂန္တကၠသိုလ္တြင္ ဧည္႔ပါေမာကၡအျဖစ္တာ၀န္ထမ္းခဲ့ေသာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊  နိုင္ငံတြင္းတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ နည္းျပဆရာေလးဘ၀မွ ပါေမာကၡအထိတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း နွင့္ ကဗ်ာခံစားမႈမ်ား၊ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေအာင္ျမင္ခဲ့၊ ေရးသားေအာင္ျမင္ဆဲျဖစ္ေသာ ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ ပရိသတ္ရင္ကို အညွိဳ႕ငင္နိုင္ဆံုးဆရာေမာင္သာခ်ိဳ၊ သူ၏ေဆာင္းပါးမ်ားကို အက္ဖ္အမ္မ်ားမွပင္ ဖတ္ျပထုတ္လႊင့္ေပးေနရာေသာ ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ၊ ပါရဂူဘြဲ႔အတြက္စာတမ္းျပဳစုေနေသာ ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ။ ဤသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားကို ဘာေကာင္မွမဟုတ္သည္႔ ငဟိန္းက သံုးသပ္ထည္႔လိုက္ပါျပီ။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း စာဖတ္အားနည္းတယ္၊ ေမာင္သာခ်ိဳ တံုးတယ္ တဲ့။

Sunday, April 14, 2013

လာပါၿပီ ဗမာျပည္ လူမႈလိင္တစ္ပုဒ္

ကၽြန္မလို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။
ကၽြန္မကို သူတို႔ မႀကိဳဆိုၾကဘူး။
ကၽြန္မကို သူတို႔ ရြံရွာစက္ဆုပ္တ့ဲ အၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္တယ္။
ကၽြန္မကို သူတို႔ ပါးစပ္ကေန မၾကားတၾကား ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္တယ္။
မဟုတ္ဘူး မဟုတ္ဘူး ကၽြန္မကို သူတို႔ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္
မဟုတ္ဘူး မဟုတ္ဘူး ကၽြန္မကို သူတို႔အားလံုးပဲ။
ကၽြန္မ အျပာကားေတြ ႀကိဳက္တယ္။
ကၽြန္မ အျပာကားေတြ မၾကာခဏ ၾကည့္ျဖစ္တယ္။
ကၽြန္မ မိန္းခေလးသူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း ေခၚျပျဖစ္တယ္။
အထင္မလြဲပါနဲ႔။
ကၽြန္မဟာ ဗမာမိန္းခေလးပါ။
ကၽြန္မဟာ မိေကာင္းဖခင္သားသမီးပါ။
ကၽြန္မဟာ သာမန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတစ္ဦးပါ။
ကၽြန္မအသက္ ၁၈ ႏွစ္လည္း ၿပည့္ၿပီးပါၿပီ။
ကၽြန္မမွာ ေယာက်ာ္းေလးသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရွိတယ္။
သူနဲ႔ ကၽြန္မ ေက်ာင္းကင္တင္းအတူထိုင္တယ္။
သူနဲ႔ ကၽြန္မ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား တြဲသြားတြဲလာတယ္။
သူနဲ႔ ကၽြန္မ စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူနဲ႔ ကၽြန္မ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။
သူနဲ႔ ကၽြန္မ အျပာကားလည္း အတူမၾကည့္ဖူးဘူး။
ကၽြန္မဟာ မိေကာင္းဖခင္သားသမီးေလ။

Thursday, April 11, 2013

တစ္ခြန္းရပ္ျပဇာတ္(မ်ား)

ဘ၀မွာ တခ်ိဳ႕ျမင္ကြင္းေတြ၊ ဇာတ္လမ္းေတြအတြက္ တစ္ခန္းလံုးကျပ/တစ္ခန္းလံုးေစာင့္ၾကည့္ေနစရာမလိုပါဘူး။ တစ္ခြန္းတည္းနဲ႔လည္း တစ္ဘ၀လံုးကို ျမင္လိုက္ရတဲ့ခဏေတြရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္မိလို႔ ဒါေတြကိုေရးမိပါတယ္။

စစ္ပြဲေတြၾကားမွာေအာ္သံေတြေပ်ာက္သြားတယ္။ ◄ ဟိန္း ►




၂၀၀၄ ခုနွစ္က ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ မက္ဆီကန္ဇာတ္ကားေလးတစ္ကားပါ။ ဆုေပါင္း ၁၂ရရွိခဲ့တဲ့အျပင္ ဆန္ကာတင္အျဖစ္ဆုေပါင္း၁၀ဆုသတ္မွတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ Voces Inocentes တဲ့။ အဂၤလိပ္လိုဆိုရင္ေတာ့ Innocent Voices ေပါ့။ ေတာင္ဘက္မွာ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာ၊ အေနာက္ဘက္မွာ ဂြာတီမာလာနိုင္ငံနဲ႔ အေရွ႕နဲ႔ေျမာက္ဘက္မွာ ဟြန္ဒူးရပ္စ္နိုင္ငံတို႔ ၀န္းရံထားတဲ့ El Salvador နိုင္ငံေလးရဲ႕ ျပည္တြင္းစစ္ကို အေျခခံလို႔ ရုိက္ကူးထားပါတယ္။ ၁၉၇၉ခုနွစ္ကေန ၁၉၉၂ခုနွစ္အထိ ၁၂နွစ္ေက်ာ္ၾကာတ့ဲျပည္တြင္းစစ္ၾကီးအတြင္းမွာေပါ့။ အဓိက သရုပ္ေဆာင္ကေတာ့ အသက္ ၁၁နွစ္အရြယ္ကေလးသရုပ္ေဆာင္ေလးပါ။ သူ႔နာမည္က ခ်ာဗာ။ သူ႔အေမအပါအ၀င္မိသားစု ၄ေယာက္ဟာ ဘ၀ကုိဆင္းဆင္းရဲရဲေက်ာ္ျဖတ္ေနရတာပါ။ အေဖလုပ္သူကေတာ့ စစ္ၾကီးစတင္ကတည္းက မိသားစုကိုပစ္ျပီး ထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အေမလုပ္သူက အိမ္မွာ စက္ခ်ဳပ္စက္ကေလးနဲ႔ တနိုင္တပိုင္အထည္ေလးေတြခ်ဳပ္၊ ခ်ာဗာေလးက ဆိုင္ေတြကိုလိုက္သြင္းေပါ့။ ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ရက္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ဘတ္စ္ကားေမာင္းသူၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕သနားၾကင္နာမႈေၾကာင့္ ခ်ာဗာဟာ ဘတ္စ္ကားစပယ္ယာအလုပ္ကိုလည္းလုပ္ပါေသးတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ရြာကေလးဟာ အစိုးရတပ္ေတြနဲ႔ ေျပာက္က်ားတပ္ေတြ တိုုက္ပြဲမၾကာခဏျဖစ္ပြားတတ္တဲ့ေနရာေလးမွာတည္ရွိေနပါတယ္။ သူ႔ဦးေလးတစ္ေယာက္က ေျပာက္က်ားတပ္သားပါ။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူတို႔အိမ္ကို ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္လာျပီး ခ်ာဗာကို သူနဲ႔ထည္႔ေပးလိုက္ဖို႔ အေမျဖစ္သူကိုခြင့္ေတာင္းပါတယ္။ ခ်ာဗာ့ရဲ႕မိခင္က လုံး၀သေဘာမတူပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ဦးေလးလုပ္သူက ေရဒီယုိေလးတစ္လံုးကို လက္ေဆာင္ေပးျပီးျပန္သြားပါတယ္။ အစိုးရတပ္သားေတြေရွ႕မွာ မဖြင့္ဖို႔လည္းေျပာပါတယ္။ သူတို႔ဘက္ကေန ထုတ္လႊင့္ေနတဲ့လိုင္းတစ္ခုကိုဖမ္းတတ္ေအာင္ သင္ေပးသြားခဲ့ပါတယ္။ ခ်ာဗာဟာ ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္တိုင္း ေရဒီယုိေလးကို နားမွာကပ္လို႔ ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းေတြ၊
ေတာ္လွန္ေရးမိန္႔ခြန္းေတြကိုနားေထာင္တတ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူနားေထာင္ေနရင္းလမ္းေလွ်ာက္သြားေနခ်ိန္မွာ အစိုးရစစ္သားတစ္ေယာက္ဟာ မယံုသကၤာျဖစ္လာလို႔ ခ်ာဗာ့ အနားကိုကပ္လာပါတယ္။ ဒါကိုျမင္လိုက္ရတဲ့ သင္းအုပ္ဆရာၾကီးက ဘုရားေက်ာင္းထဲကို အျမန္ေျပး၀င္ျပီး တားျမစ္ထားတဲ့ေတာ္လွန္္ေရးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုဖြင့္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ အစိုးရစစ္သားေတြရဲ႕အာရံုဟာ ဘုရားေက်ာင္းဘက္ကို ေရာက္သြားပါတယ္။ သူတို႔ထဲက ေခါင္းေဆာင္က ဒါဟာတားျမစ္ထားတဲ့သီခ်င္းျဖစ္လို႔ အခုပိတ္ေပးပါလို႔ သင္းအုပ္ဆရာၾကီးကိုေျပာပါတယ္။ သင္းအုပ္ဆရာၾကီးက ပိတ္ခ်င္ရင္ကိုယ္တိုင္၀င္ပိတ္ပါလို႔ မေခ်မငံျပန္ေျပာတဲ့အတြက္ စစ္သားေတြဟာ ဘုရားေက်ာင္းမွာခ်ိတ္ထားတဲ့ေလာ္စပီကာၾကီးကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ကစျပီး ျပည္သူေတြဟာ အစိုးရစစ္သားေတြအေပၚ ရြံ႕ရွာခဲ့ၾကပါတယ္။ သိပ္ေၾကကြဲစရာေကာင္းတဲ့အျဖစ္ေတြဟာ မၾကာခင္မွာပဲျဖစ္လာပါတယ္။ စစ္သားေတြဟာ ရြာထဲကေက်ာင္းကို၀င္ျပီး အသက္၁၂နွစ္ျပည့္ျပီးတဲ့ က်န္းမာေရးေကာင္းသူကေလးတိုင္းကို စစ္သားအျဖစ္စုေဆာင္းပါတယ္။ ခ်ာဗာေလးက လအနည္းငယ္လိုေနလို႔ ကံေကာင္းေထာက္မစြာက်န္ခဲ့ပါတယ္။ ခ်ာဗာရဲ႕သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ငိုယိုျမည္တမ္းျပီး စစ္ကားၾကီးေပၚကို ပါသြားၾကပါတယ္။ ကေလးတခ်ိဳ႕ခမ်ာ ေဘာင္းဘီထဲမွာ ဆီးေတြေတာင္ထြက္က်လို႔ပါပဲ။ ခ်ာဗာ့မွာ ခ်စ္ရတဲ့သူေလးလည္းရွိေနပါေသးတယ္။ သူတို႔အတန္းပိုင္ဆရာမရဲ႕သမီးကေလးကိုပါ။ ဒီလိုနဲ႔တစ္ရက္ထက္တစ္ရက္ တိုက္ပြဲေတြျပင္းထန္လာခဲ့ပါတယ္။ ခ်ာဗာတို႔ ေက်ာင္းကေလးအနားမွာေတာင္ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ မိခင္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕သားသမီးေတြကိုစိတ္ပူလို႔ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားေနတဲ့ၾကားထဲကို လက္ကိုင္ပု၀ါအျဖဴေလးေတြ ေ၀ွ႕ယမ္းျပီး အပစ္အခတ္ရပ္ၾကဖို႔ ေအာ္ရင္း ေျပး၀င္လာၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ည္ဆံေတြဟာ မိခင္ေမတၱာကိုနားမလည္နိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုဆိုးရြားေနတဲ့အေျခအေနေတြေၾကာင့္ ခ်ာဗာ့ရဲ႕အေမဟာ သူ႔ရဲ႕မိခင္၊ ခ်ာဗာ့ရဲ႕အဘြားေနထိုင္တဲ့ ရြာကေလးကို ေျပာင္းေရြ႕ဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီရြာကေလးက ျမစ္ရဲ႕တစ္ဖက္ကမ္းမွာေပါ့။ အဲဒီရြာကေလးမွာ ေနထိုင္ေနရင္းကေန တစ္ရက္ေတာ့ သူ႔ဦးေလးရဲ႕တပည္႔၊ ေတာ္လွန္ေရးစစ္သားတစ္ေယာက္ဟာ ခ်ာဗာ့ကို တိတ္တဆိတ္လာေတြ႔ပါတယ္။ အစိုးရတပ္က မနက္ျဖန္မွာ ေပၚတာဆြဲမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေယာက္်ားကေလးေတြအားလံုးေရွာင္ေနၾကဖို႔ေပါ့။ ခ်ာဗာနဲ႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္း၃ေယာက္ဟာ ေက်ာင္းစာအုပ္ေတြကိုျဖဲ၊ ခဲတံေလးေတြနဲ႔ မညီမညာေရးလို႔ "မနက္ျဖန္ေပၚတာရွိတယ္"ဆိုတဲ့စာေတြကို အိမ္ေပါက္ေစ့ျဖန္႔ေ၀ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အစိုးရတပ္ေတြရြာထဲကို ၀င္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ကေလးေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုမေတြ႕ရတဲ့အတြက္ မိခင္ေတြကိုရိုက္နွက္ကန္ေက်ာက္ျပီး နွိပ္စက္ၾကပါတယ္။ ေတြ႔ရတဲ့ကေလးေတြကိုေတာ့ ေခါင္းေပၚလက္တင္ေစျပီး ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္လို႔ ေခၚသြားၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထိခိုက္မိတဲ့ဇာတ္၀င္ခန္းေလးကို သတိရမိပါတယ္။ ေရွ႕မွာေခါင္းေပၚလက္တင္လို႔ ေလွ်ာက္ေနသူကလည္း ၁၂နွစ္အရြယ္ကေလးတစ္ေယာက္၊ အေနာက္ကေန ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္ျပီးေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုေနသူကလည္း ၁၂နွစ္အရြယ္ကေလးတစ္ေယာက္။ ဒီေကာင္ေလးဟာ ဟိုတစ္ေလာတုန္းက ေက်ာင္းမွာေပၚတာလာဆြဲတဲ့အခ်ိန္ ေဘာင္းဘီထဲဆီးေတြထြက္က်ေနခဲ့တဲ့ေကာင္ေလးေပါ့ဗ်ာ။ စစ္ၾကီးက သင္ေပးလိုက္တဲ့ ပညာေတြနဲ႔ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းကို ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္တတ္လာတဲ့အျဖစ္။ ေနာက္ထပ္စိတ္မေကာင္းစရာတစ္ခုက ေအာက္မွာမိခင္ေတြကိုရိုက္နွက္ေနတဲ့အခ်ိန္ ကင္မရာကိုတျဖည္းျဖည္းအေပၚစီးကေန ဆြဲရိုက္ျပလိုက္ေတာ့....ဟာဗ်ာ...ကေလးေလးေတြအားလံုးဟာ အိမ္ေခါင္မိုးေတြေပၚမွာ ျပားေနေအာင္အိပ္လို႔..။ ပုန္းေအာင္းေနၾကတာေလ။ ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္ၾကီးဟာ ၃ရက္ ၄ရက္ဆက္တိုက္ျဖစ္ေနေတာ့ ခ်ာဗာတို႔အရြယ္ေတြဟာ ညဘက္ေတြမွာပါ ေခါင္မိုးေပၚမွာပဲ ပက္လက္လွန္လို႔ တစ္ညလံုးလိုလိုေနခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာခ်ာဗာေျပာတဲ့စကားေလးတစ္ခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိေနျပန္ပါတယ္။"ၾကယ္ေတြကိုေရတြက္တိုင္းကစားၾကတာပါ။ တစ္ညတစ္ညကို ၾကယ္အလံုးေပါင္း ၂သိန္း၃ေသာင္းေလာက္ေတာ့ အသာေလးေရတြက္လို႔ရပါတယ္" တဲ့။ ခ်ာဗာဟာ သူခ်စ္ရတ့ဲ ဆရာမသမီးကေလးကို သတိရလြန္းမက ရလာေတာ့ သူတို႔ေနခဲ့တဲ့အိမ္ကေလးကို ျပန္ေျပးသြားျပီးၾကည့္မိပါတယ္။ အိမ္ကေလးေနရာမွာ မီးေလာင္ျပင္ၾကီးတစ္ခုကိုပဲသူေတြ႔လိုက္ရေတာ့ သူဟာရူးမတတ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ သူ႔ဆရာမရယ္၊ သူခ်စ္တဲ့ေကာင္မေလးရယ္မရွိၾကေတာ့ဘူး။ သူဟာလက္နက္ၾကီးတိုက္ရိုက္ထိမွန္ခံထားရတဲ့ အိမ္ပ်က္ၾကီးထဲမွာ ေမႊေနွာက္ရွာေဖြရင္း သူခ်စ္တဲ့ေကာင္မေလး၀တ္ေနၾက အက်ီၤအပိုင္းအစေလးတစ္ခုကိုသာရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ခ်ာဗာနဲ႔သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဆီကို မိဘေတြမသိေအာင္ ထြက္ခြာၾကဖို႔ ဆံုးျဖတ္လို္က္ၾကပါတယ္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ......... ။

ဒီဇာတ္ကားေလးဟာ ျဖစ္ရပ္မွန္နဲ႔သမိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္ေတြအေပၚအေျခခံျပီးရိုက္ကူးခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ရင္ထဲအေၾကကြဲမိဆံုးဇာတ္၀င္ခန္းေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါပဲဗ်ာ။ ၁၂နွစ္သားကေလးေတြကို ဒူးေထာက္ထိုင္ခိုင္းျပီး ေနာက္ေစ့ကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္တဲ့ အစိုးရတပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေသြးပ်က္ေလာက္ေအာင္ ရြံရွာမိေတာ့တာပါပဲ။ ေရးသားသူ  Luis Mandoki ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ကူးတဲ့ ဒီဇာတ္ကားေလးဟာ ကေလးစစ္သားအသံုးျပဳျခင္းအေပၚကမာၻၾကီးက ပိုမိုအာရံုစိုက္မိလာေအာင္ ရည္ရြယ္ပုံရပါတယ္။ ခ်ာဗာအျဖစ္သရုပ္ေဆာင္တဲ့ Carlos Padilla ရဲ႕ လူ႔ဘ၀ၾကီးအေပၚစိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ေနတဲ့ မ်က္နွာကေလးဟာ ဒီရုပ္ရွင္အေပၚအမ်ားၾကီး အက်ိဳးရွိေစခဲ့ပါတယ္။
ကေလးစစ္သားေလးေတြရဲ႕ဘ၀ေတြကို စာနာေပးနိုင္ရင္ျဖင့္၊ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးတစ္စက္မွမရွိတ့ဲ ဆိုးက်ိဳးေတြကို နားလည္နိုင္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္၊ ေသနတ္ေတြအစား ေျမျဖဴေတာင့္ေတြပဲထုတ္လုပ္ဖို႔ အလိုရွိတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဒီဇာတ္ကားေလးကို ၾကည္႔ျဖစ္ေအာင္ၾကည္႔ေစခ်င္ေတာ့တာပါပဲ။


ဟိန္း
၈.၃.၁၃

ကပ္ေရာဂါမဟုတ္တဲ့ကပ္ေရာဂါဟာ ကမာၻကိုစိန္ေခၚေနေလရဲ႕




အိုရမယ္
နာရမယ္။
ေသရမယ္။
ဒါက ကမာၻေပၚက လူသားတိုင္းရဲ႕ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္သမာရိုးက် ဇာတ္ကြက္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ တမူဆန္းသူေတြလည္း ရွိေနနိုင္ပါတယ္။ မအိုခင္နာရတာမ်ိဳး၊ မအိုခင္ေသရတာမ်ိဳး။ ဒါကေတာ့ တစ္ပိုင္း။ အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘယ္လိုပံုစံ၊ ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းနဲ႔အိုၾကမလဲ။ ဒီေန႔ေခတ္ကမာၻ႔လူဦးေရရဲဲ႕ ၇ ရာခိုင္နႈန္းဟာ လူအိုေတြပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိခဲ့ရျပီးပါျပီ။ တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ထဲမွာ ပါ၀င္ၾကရမွာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပါ၀င္ၾကမလဲ။ သားၾကီးနဲ႔သူ႔မိသားစုက နိုင္ငံျခားမွာစားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္း၊ သမီးအလတ္က တကၠသိုလ္မွာ ကထိက၊ သမီးအငယ္ဆံုးက အထူးကုေဆးခန္းၾကီးတစ္ခုရဲ႕ ပါရဂူမ်ားစာရင္းဆိုင္းဘုတ္ေပၚမွာ ေနရာတစ္ေနရာရသူ။ ဒီလို သားသမီးတို႔ကိုပိုင္ဆိုင္ထားေသာ အသက္၆၀ေက်ာ္အဘြားၾကီးတစ္ေယာက္။ ေႏြရာသီေရာက္ရင္ေတာ့ ေတာင္ေပၚျမိဳ႕ကေလးရဲ႕ တိုက္သစ္ၾကီးမွာ က်န္းမာေရးအတြက္သြားျပီး အပန္းေျဖတတ္ေသး။ ဒီလိုအဆင့္အတန္းနဲ႔ လူအိုေတြအတြက္ကေတာ့ အိုျခင္းဆိုတာ ဒုကၡပါးပါးေလးသာ။ ေယာက္်ားက ပန္းရံလုပ္ရင္းတိုက္ေပၚက ျပဳတ္က်ျပီးကြယ္လြန္၊ သားၾကီးကလည္း ဖားကန္႔ဘက္အလုပ္လုပ္သြားမယ္ဆိုျပီး ျပန္မလာေတာ့တာ ၆နွစ္၊ သမီးကေလးက စတိုးဆိုင္မွာအေရာင္း၀န္ထမ္း၊ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ယိုင္နဲ႔နဲ႔စုတ္ခ်ာခ်ာတဲကေလးထဲမွာ ပန္းနာရင္ၾကပ္ေရာဂါနဲ႔ေန႔စဥ္စစ္ခင္းျပီးေနရသူ၊ အသက္၆၀ေက်ာ္အဘြားၾကီး။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြအတြက္က်ေတာ့ အိုျခင္းဆိုတာ ေရွ႕မွာကာထားတဲ့ တံတိုင္းၾကီး၊ ေခါင္းေပၚရြက္ထားတဲ့ ေက်ာက္တံုးၾကီး၊ ေျခေထာက္ကိုခ်ည္ထားတဲ့ သံၾကိဳးၾကီး။ တခ်ိဳ႕ေသာအိုျခင္းမ်ိဳးက ပိုဆိုးပါေသးတယ္။ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေဆြမ်ိဳးမရွိလို႔၊ သားသမီးေတြအားလံုးက တစ္နယ္တစ္ေက်းမွာမို႔၊ သားသမီးေတြကိုယ္တိုင္ကိုက ျပဳစုခ်င္စိတ္မရွိၾကေတာ့လို႔၊ စတဲ့ဒီလိုအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြေၾကာင့္ လူအိုရံုလို႔ေခၚတဲ့ေနရာတစ္ခုကို အဘိုးအို၊အဘြားအိုတို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ တဲ့တိုးေခၚေတာ့ လူအိုရံု၊ နည္းနည္းေဖ်ာ့ေခၚေတာ့ ဘိုးဘြားရိပ္သာေပါ့။ အိုမင္းျခင္းဟာ ကမာၻၾကီးရဲ႕ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာကပ္ေရာဂါတစ္ခုလို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ၾကီးထြားလာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ လူေနမႈအဆင့္အတန္း၊ ပညာအဆင့္အတန္းျမင့္မားတဲ့ ဂ်ပန္လိုနိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာင္ လူအိုေတြအေပၚ ထားရွိတဲ့ဂရုစိုက္မႈေတြဟာ ေခါင္းပါးလာေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားကို ကိုးကားျပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔နိုင္ငံမွာ သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေျမးျမစ္ေတြဟာ တစ္ေနရာစီေနၾကပါသတဲ့။ ေခတ္ၾကီးရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အရ တစ္ရက္ကို အလုပ္ခ်ိန္ ၁၂နာရီေလာက္လုပ္ေနရတဲ့ဘ၀မွာ မိဘဘိုးဘြားေတြကို ၂ရက္ေနလို႔ တစ္ခါေတာင္ သြားမၾကည့္နိုင္ပါဘူးတဲ့။ မနက္အိပ္ရာနိုးလို႔ ေရေႏြးအိုးတည္တာျဖစ္ျဖစ္၊ သန္႔စင္ခန္း၀င္တာျဖစ္ျဖစ္ အဘိုးအဘြားတို႔က ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုကို လုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ သားသမီးေျမးျမစ္တို႔ရဲ႕ အိမ္မွာ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းကေလးေတြက ျမည္ပါတယ္။ သေဘာကေတာ့ အဘိုးအဘြားတို႔ရဲ႕အိမ္န႔ဲ ေဆြမ်ိဳးသားသမီးတို႔ရဲ႕အိမ္ကို စနစ္တစ္ခုနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ထားတယ္ေပါ့။ ေန႔စဥ္ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံၾကားေနသေရြ႕ စိတ္မပူမိၾကပါဘူး။ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံမၾကားရတဲ့ေန႔မ်ိဳးမွာမွ တစ္ခုခုမ်ားျဖစ္သလားဆိုျပီး အေျပးအလႊားသြားၾကည့္ၾကပါသတဲ့။ ေခတ္ၾကီးေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရင္နာစရာအေလ့အက်င့္တစ္ခုပါပဲ။

သၾကၤန္(၂)

ပိေတာက္ကိုင္းကေလးေတြဟာ
သၾကၤန္မိုးေလာက္နဲ႔ မျဖံဳၾကေတာ့ဘူး။
ဦးေနေအာင္ၾကီး ရွိေနေသးတယ္
စႏၵယားဆရာေလးကိုျငိမ္းေမာင္ေသျပီ။
ကိုျငိမ္းေမာင္ဟာ ျပီးပါျပီ လို႔ စာတန္းမထိုးခင္ေသနွင့္ျပီ။
သူေသေတာ့ အကုန္လိုက္ေသျပီ။
ေငြငန္းၾကီးလည္း ေငြငမ္းေတြရဲ႕ အေနာက္ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ က်န္ခဲ့ျပီ။

အတိအလင္းဆိုတာ အေျဖတိုင္းမွာ ထည့္ဖို႔မဟုတ္ဘူး


ေနရင္းထိုင္ရင္း လဲေသသြားတဲ့ ကမာၻၾကီးေပၚ
ငါတို႔ဟာလည္း ေန-ရင္း-ထိုင္-ရင္း။
ေခတ္ညံ့ၾကီးထဲက လူည့ံၾကီးေတြ
သမိုင္းပါ ညံ့ၾကေပေတာ့ ဆိုျပီး
နာရီဟာ နာနာက်င္က်င္ေအာ္ရယ္ေနေလရဲ႕

လက္ညိွဳးေကြးလိုက္တာေခတ္ၾကီးလည္းလိုက္ေကြး

စိုးရိမ္စိတ္ဟာ
အေသြးအသားထိ စိုက္၀င္ခဲ့ေတာ့
အိမ္ကိုျပန္တဲ့လမ္းဟာ
ေမွာင္လို႔ ..... ။

အေမွာင္ကို စာစီကံုးျပီး
စာရြက္အပိုထပ္ယူေနရတဲ့
စာေမးပြဲတစ္ခုပဲ
ေခၽြးေတြ၊ ေသြးေတြ၊ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ။


နာက်င္တဲ့ ဒႆနေတြ မရခ်င္ေတာ့ဘူး

ဘ၀ဆိုတာ…..
အဲဒီလိုစလိုက္တာနဲ႔ ငါ့မွာ
မ်က္ရည္၀ဲရတယ္
မင္းကို တစ္၀က္ေလာက္ပဲ နားလည္ခဲ့တုန္းက
သိပ္ခ်စ္ခဲ့ရ
တစ္၀က္ထက္ပိုျပီး နားလည္ခဲ့ေတာ့
ပိုျပီး ခ်စ္ခဲ့ရတာေပါ့
ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
မင္းက မရွိေတာ့ဘူးေလ
ေသျခင္းတရားကို အရွင္လတ္လတ္
ငါ ျမင္ဖူးခဲ့ျပီ
တအားအား ေအာ္ျမည္ေနတဲ့
က်ီးကန္းတစ္ေကာင္လို
တထိုင္းထိုင္း မႈတ္ထုတ္ေနတဲ့
မီးခိုးေငြ႕ေတြလို
တ၀ီ၀ီလည္ေနတဲ့ ဘီးတစ္ခုလို
ငါ က်န္ရစ္ခဲ့
နာက်င္တဲ့ ဒႆနေတြ
မရခ်င္ေတာ့ဘူး
အတူတကြ ရွင္သန္ခဲ့ၾကဖူးတယ္
ဒါဟာ ေျပာျပလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ
ဆံုးမွာမဟုတ္တဲ့
ခက္ခဲေသာ ငါတို႔ အေၾကာင္းေတြရဲ႕
အစေပါ့……..။    ။


ေနမ်ိဳး

ညီမေလးနဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးေနရာေလးမွာထိုင္လို႔ ◄ ဟိန္းျမတ္ေဇာ္ ►

ျပဒါးနဲ႔ဖမ္းယူရေလာက္တဲ့အထိ
ငါ့စိတ္ကူးေတြ အက်အေပါက္မ်ားခဲ့ရတယ္ ။

၀က္၀က္ကြဲ ရယ္ခ်လိုက္တဲ့အသံမွာ
ဘ၀ကူးေကာင္းဖို႔တဲ့
ငါ့ကို ဒီစကားလံုးေတြနဲ႔ ကယ္တင္လိုက္ႏိုင္တာ
ဘယ္သူမ်ားလဲ ။

ငါ့မွာ(တစ္ကိုယ္တည္း)
ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမမရွိ ဟင္းလင္းႀကီးပြင့္လို႔ ။
 
ဟိန္းျမတ္ေဇာ္

ကိုယ့္ဖိနပ္ဟာ ကိုယ့္ခံတပ္ပါပဲ

က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔
၀င္ေငြမေကာင္းလို႔
မိုးေလ၀သမေကာင္းလို႔

ခုလို အခက္အခဲေတြထဲမွာ
ဖိနပ္သဲႀကိဳးကို သတိထားေနရ
ခံုကလည္းလႈပ္လႈပ္
ျမင္းကလည္းလႈပ္လႈပ္
ျပဳတ္က်သြားခ်င္လည္းသြား
ဒုကၡဆိုတာ သစၥာတရား

လူရႊင္ေတာ္

ငွက္ေပ်ာခြံကို တက္နင္းမိၿပီးေခ်ာ္လဲတယ္
ကြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး တဟားဟားရယ္ၾကတယ္
ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ထ ခါးကိုမတ္ ေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔လမ္းေလွ်ာက္လာ
ေခြးတစ္ေကာင္ထိုးေဟာင္တယ္ ၊ ၿပီးေတာ့ လိုက္ကိုက္
ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ပတ္ေျပးရ
ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးၾကတယ္
ကၽြန္ေတာ္သစ္ပင္ေပၚတတ္ေျပး
ကိုင္းဖ်ားနားေရာက္ အဲ့ဒီအခ်ိန္ သစ္ကိုင္းက်ိဳးက်
ကၽြန္ေတာ္လည္းလိမ့္က်ေပါ့
ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး လက္ေခါက္တရႊီရႊီမႈတ္ၾကတယ္
တအုန္းအုန္းရယ္ၾကတယ္
သူဟာ လူရႊင္ေတာ္ပါ
သူနာက်င္တဲ့အခါ အားလံုး၀ိုင္းရယ္ၾကေပတာ ။

ေနမ်ိဳး