Tuesday, January 15, 2013

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေကာင္းကင္သစ္

ကၽြန္မတို႔ ရြာကို မိုးေပၚက ပတၱျမားႀကီး တစ္လံုး ျပဳတ္က်လာတယ္။
ဒါဟာ ျဗဟၼာႀကီး တစ္ဦး
ဒါဟာ ေနာက္ထပ္ၿဂိဳဟ္
အသစ္ တစ္လံုးလည္းျဖစ္မယ္
အသံထဲက သမိုင္း
သမုိင္းထဲက အသံသာၾကားဖူးတဲ့
ျပည္တန္တဲ့ ပတၱျမားႀကီး။
ဘယ္ေနရာမဆို စိမ့္၀င္ စီးသြားႏိုင္တဲ့
ကမာၻေက်ာ္ ဧရာမ ပုလဲလံုးႀကီး။
သူလာမယ္ ဆိုလို႔ ေရခ်ဳိးခန္းနဲ႔ ထမင္းစားခန္းေတြ ျပင္ေနတယ္။

သူလာမယ္ဆိုလို႔
ဧည့္ခန္းနဲ႔ ဘုရားစင္ကို
အလွပဆံုး ထံုမြမ္းေနတယ္။
သူလာမယ္ဆိုလို႔
ပန္းရန္နဲ႔ လက္သမားဆရာေတြက
ဂစ္တာေတြ စႏၵရားေတြ
ပတ္ကားရွင္းေတြတီးခတ္ေနသလို
အိမ္ကို သလို႔။
တကယ္ေတာ့
ကၽြန္မတို႔က ဒီအိမ္ကေလးကို
တစ္လၾကာေအာင္ မေဆာက္ခဲ့ရပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ သူက သူမရဲ႕ယံုၾကည္မႈကိုေတာ့
တစ္ဘ၀ၾကာေအာင္ ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ရက္ ၂၀ ေလာက္နဲ႔
ဒီအိမ္ေလးကို သူ႔အတြက္ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့
သူကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ
အတူတကြ ေနထိုင္မယ့္ အိမ္တစ္လံုးအတြက္
ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ အေမွာင္ထဲ၊ သူ ယံုၾကည္မႈကို
ေက်ာက္သားနံရံေတြကို ျဖဲလို႔
ခရီးၾကမ္းတစ္ခုကို ထြင္းထုၿပီး ထမ္းထြက္ခဲ့ရတယ္။
သူက နတ္သမီးတစ္ပါးလား
ဂ်ာနယ္၊ ေရဒီယိုနဲ႔ အိပ္မက္ထဲမွာ
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ႏွလံုးခုန္သံကို ျမန္ေစသူ။
ဂႏၳ၀င္ သမိုင္းမ်ဳိးဆက္ႀကီး တစ္ခုထဲက
ဆက္လက္စီးဆင္းလာေသာျမစ္
မဟာနဲ႔ ဒ႑ာရီဆန္ေလသူ။
သမားကိုျမင္႐ံုနဲ႔ ေရာဂါတစ္၀က္ေပ်ာက္ခဲ့သလို
သူ႔ကိုျမင္႐ံုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔
ေနပူထဲ မိုးရြာထဲ ေဆာင္းခဲခဲ
ထြက္ရဲလိုက္ရဲခဲ့ၾကတယ္။
အထင္မလြဲလိုက္ပါနဲ႔
ပတၱျမားမွန္လို႔ ႏြံမနစ္ခဲ့တာပါ။
သူဟာ ႏြံထဲက ကၽြံထြက္လာတဲ့ၾကာေပါ့။
ခု သူ ကၽြန္မတို႔ အိမ္မွာ အိပ္မယ္တဲ့
ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔အတြက္
ဘယ္ေလာက္ အိပ္မက္ဆန္တဲ့ အိပ္မက္လဲ။
ဒါဟာ သူ႔ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါက
ကၽြန္မတို႔ ေတာသူေတာင္သား
တိုင္းရင္းသားေတြ အေပၚ
စတင္ၿခိမ္းလိုက္တဲ့ မိုးၿခိမ္းသံတစ္ခုပဲ။
ဒါဆို ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ကေလးေပၚ
စတင္ရြာခ်မဲ့မိုးက
ကမၻာျပဳမိုးေပါ့။
သူက ကၽြန္မတို႔အေျပာင္းအလဲတစ္ခုအတြက္
အနာဂတ္ကို “ခ်ိန္း”လိုက္ခဲ့ၿပီေပါ့။
ရွင္တို႔က ေမးတယ္
သူ႔ကို ဘာေတြခ်က္ေကၽြးမွာလဲတဲ့
ေအာ္၊ ဒါမ်ား ၾကက္သား၊ ၀က္သား
သူ႔အတြက္ တကယ့္ကို လွ်ာလည္သြားေစမဲ့
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ တစ္ေယာက္စီက “မဲတစ္ျပား”စီေပါ့။
ဒါဟာ သူ႔အတြက္ တိုင္းရင္းသား
ဟင္းလ်ာေကာင္းတစ္ခုျဖစ္မွာေပါ့။
သူကေတာ့
ကၽြန္မတို႔အတြက္
ကၽြန္မတို႔ သေဘာမတူရင္
ကၽြန္မတို႔ အရိပ္ေတာင္ နင္းခြင့္မရိွတဲ့၊
ကၽြန္မတို႔ သေဘာမတူရင္
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ကၽြဲ၊ ႏြား စားက်က္ေျမေတြ
မေပ်ာက္ရေတာ့မဲ့
ကၽြန္မတို႔သေဘာမတူရင္
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ လယ္ယာေျမနဲ႔
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ သားသမီးေျမးျမစ္ေတြ
မဆံုး႐ံႈးေတာ့မဲ့
ေလာကသစ္တစ္ခုျပန္ေပးလိမ့္မယ္။
သူကေျပာရင္ လူေတြက
စေန၊ တနဂၤေႏြမဟုတ္လည္း
လမ္းေပၚမွာ ျပန္႔က်ဲေနတဲ့သစ္ရြက္ေတြနဲ႔
ၾကမ္း/က်မ္းေပၚမွာ
ျပန္႔က်ဲေနတဲ့က်ည္ဆန္ေတြကို
လိုက္ေကာက္ၾကလိမ့္မယ္။
သူက လူေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တယ္
ဘယ္ေလာက္လဲဆိုညဘက္အိပ္ေနရင္လည္း
အႏၲရာယ္အေငြ႕အသက္ကင္း
အိပ္ျခင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေစရမယ္။
ေန႔ခင္းဆိုရင္လည္း
စား၀တ္ေနေရး သားေရးသမီးေရး
တိုင္းေရးျပည္ေရး
ဘာသာေရးမက်န္ၿငိမ္းခ်မ္းေစရမယ္။
ဒီလို။
ရွင္ သိပါတယ္။
ခုဆို သူ႕အရွိန္နဲ႔
ေတာေတြ ေတာင္ေတြၾကားက
ခ်ဳိးငွက္ေတြ ေတာင္ပံခတ္
တြန္က်ဳးကုန္ၾကၿပီ။
ရွင္ သိပါတယ္။
ခုဆို သူ႔အရိွန္နဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
အိမ္ေတြနဲ႔ တိမ္ေတြကို ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၾကတဲ့
ယံုၾကည္သူမ်ား ျပန္ေရာက္လာၾကၿပီ။
ခုဆို သူအရွိန္နဲ႔
အာရွတိုက္ႀကီး ပြင့္သြားၿပီ
ဥေရာပတိုက္ႀကီး ပြင့္သြားၿပီ
ၾသစေၾတးလ်တိုက္ႀကီး ပြင့္သြားၿပီ
လက္တင္အေမရိကန္နဲ႔
ေတာင္အာဖရိကတိုက္မ်ားဆီအထိ
ငါတို႔ ပြင့္သြားၿပီ။ သူ႔ေၾကာင့္ ငါတို႔
မ်က္လံုးေတြ၊ နားေတြ၊ ပါးစပ္ေတြ
တံခါးေတြ ပြင့္သြားခဲ့ၾကေပါ့။
ခုဆို သူ႔အရိွန္နဲ႔
Sanction  ဆိုတဲ့ေက်ာက္တံုးဟာ
အသားတံုးတစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာေနၿပီ။
ဒါနတ္သုဒၶါျဖစ္မယ္
ဒါ ဟင္းခြက္ ၃၀၀ ထဲက
ျပန္အန္ထြက္က်လာတဲ့
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္
ေ၀စုမ်ားျဖစ္တယ္။
ကၽြန္မ ေယာက်္ားက ေသၿပီ
ကၽြန္မမွာ သားသမီး ၉ ေယာက္ရိွတယ္
ကၽြန္မနဲ႔ဆို ၁၀ ေယာက္
ခု သူမ ကၽြန္မတို႔ဆီေရာက္လာရင္ ၁၁ ေယာက္ေပါ့
ဒါဆို ကၽြန္မတို႔ ၁၁ မီးၿငိမ္းၿပီေပါ့။
ခုဆို  ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေဆးေပးမီးယူ လက္ေတြျပန္ရလို႔၊
ကၽြန္လို အေစခံလို ၀ဋ္နာကံနာလို
ကၽြန္မတို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ယႏၲရားႀကီး
ထီးနန္းက်သြားၿပီဆိုတာ ျမင္ရလို႔။
ခုကၽြန္မတို႔ဟာ အေခါင္အထြတ္မွာ
ခြပ္ေဒါင္းပံုကို ခ်ိတ္လို႔
ၾကယ္ျဖဴတစ္ပြင့္ကို ေခါင္း၌ပန္လို႔
ႀကိဳေနတယ္။
ဘယ္ေနရာမဆို သူမကို လူေတြက
က်ဲက်ဲေတာက္ေနထဲ ေရာက္ေနလည္း
ပုသိမ္ထီးကိုေဆာင္း ဦးေရႊ႐ိုးအကနဲ႔
ဒီမွာေတာ့ ႐ိုးရာရင္ေငြ႔ဆန္စြာ
ကရင္ဒံုးယိမ္း အကနဲ႔။


ခရမ္းျပာထက္လူ
၂၀၁၂

No comments:

Post a Comment