Wednesday, January 1, 2014

The Water (2005) ◄ မားဆိုး ►




ေဒါပံုတံတားအဆင္း SECD ထိပ္မွာ လမ္းေဘးအေခြဆိုင္ေလးတစ္ခုရွိတယ္ဗ်။ ဟိုး..... ႏိုင္တီးဂြမ္တီးက အေဟာင္းအျမင္း အေဆြးအသိုး ဓါတ္ရွင္ေတြ ရႏိုင္တာမို႔ က်ေနာ္မၾကာခဏ သြားေမႊေလ့ရွိပါတယ္။ The Brothers Karamazov တို႔၊ Dr Zhivago တို႔၊ The Far Pavilions တို႔၊ Cuba တို႔ ၊ Gone With the Wind တို႔ စသျဖင့္ေပါ့။တစ္ေန႔က်ေတာ့ .. ဆိုင္ပိုင္ရွင္ဘဲၾကီးက ေမးတယ္။
“ညီေလး .. မင္း ကုလားကားေတြ ၾကိဳက္လား”
“ဟင့္အင္း.. မ်က္စိရႈပ္ နားရႈပ္ ” 
“ေအး.. ဒီကား ယူသြားကြာ။ ေ-ာက္သရမ္းမိုက္တယ္”
“အိုေကေလ ခင္ဗ်ားက ညႊန္းတဲ့ကားမို႔ ယူသြားပါ့မယ္”

ဒီဘဲၾကီးက ဓါတ္ရွင္ဂ်ိဳးၾကီး။ ဓါ္တ္ရွင့္လက္ေကာက္ၾကီး။ သူကိုယ္တိုင္ တခုတ္တရ ညႊန္းတာမို႔ Water ဆိုတဲ့ ေဘာလိဝုဒ္ ဓါတ္ရွင္တစ္ခ်ပ္ကို ယူလာမိခဲ့ပါတယ္။

ဒီႏိုင္ငံကို ျပန္ေရာက္ျပီး အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ မၾကည့္ျဖစ္ေသးပါဘူး။ အားလပ္တဲ့တစ္ရက္က်မွ အပ်င္းေျပဆိုျပီး ၾကည့္လိုက္မိတယ္။
ေတာ္ေတာ္ ဟုတ္တဲ့ကားဗ်ာ။


1938 ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွာ ဇာတ္လမ္းတည္ပါတယ္။ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈအရ မိန္းကေလးမ်ားဟာ အရြယ္မေရာက္မီ အသက္ ၈ ႏွစ္၊ ၉ ႏွစ္ ေလာက္နဲ႔ မိဘမ်ားက အိမ္ေထာင္ခ်ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈမွာ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးေတြက ပါးပါးလ်လ်ေလး။ မုဆိုးမ ျဖစ္သြားတာနဲ႔တစ္ျပိဳင္နက္ ကတံုး တံုးရတယ္။ ဆာရီအျဖဴကိုသာ တစ္သက္တာလံုး ဝတ္ဆင္ရေတာ့တယ္။ ပြဲလမ္းသဘင္ ဆင္ယင္ခြင့္မရွိ၊ အေပ်ာ္အပါး ဝင္ေရာက္ကစားခြင့္မရွိ၊ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳခြင့္မရွိ။ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကို နိမ့္က်ဆိုးရြားတဲ့ ေနထိုင္မႈတစ္ခုပါဘဲ။

အဲ့ထက္ အယင္ေခတ္ေတြကဆိုယင္ မုဆိုးမေတြရဲ႕ ဘဝဟာ ပိုျပီး ေၾကကြဲဖို႔ေကာင္းလွပါေသးတယ္။ မိန္းမေတြဟာ မိမိရဲ႕ လက္ထပ္မဂၤလာပြဲတုန္းက ဝတ္ခဲ့တဲ့ ဝတ္စံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ထုပ္ပိုးသိမ္းဆည္းထားရတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သူက အယင္ေသသြားယင္ ေျဖသာေသးရဲ႕။ သူ႔ခင္ပြန္းကသာ သူ႔ထက္အယင္ ေသသြားလို႔ကေတာ့ တကယ့္ ကြိဳင္ဘဲ။ မိမိေယာကၤ်ားကို သၿဂိဳလ္မယ့္ မီးပံုေပၚမွာ မဂၤလာဦးဝတ္စံုကိုဆင္ျမန္းျပီး မိမိေယာကၤ်ားအေလာင္းကို ရင္ဝယ္ပိုက္လို႔ အရွင္လတ္လတ္ မီးရွိဳ႕ခံရပါသတဲ့။အဲ့ဒီ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ဆတၱီး လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အေလ့အထၾကီးကို အဂၤလိပ္ေတြ လက္ထက္မွာ ဥပေဒနဲ႔ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ေပလို႔သာ။ ( ၾဆာျမ ဘာသာျပန္တဲ့ “ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တိုင္းေဝး” The Far Pavilion နဲ႔ “သုချမိဳ႕ေတာ္” City of the Joy ထဲမွာ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာထဲက မုဆိုးမေတြအေၾကာင္း  ေတာ္ေတာ္ေလး အက်ယ္တဝံ့ ရွင္းျပထားပါတယ္။)

ကဲ ... ဆက္ပြားမယ္ဗ်ာ။ခ်ာတိတ္မေလး ခ်ဴရီယာ ဟာ အသက္ ၈ ႏွစ္ေလာက္မွာ သူ႔ထက္ အသက္ ၄၀ ေလာက္ၾကီးတဲ့ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ မိဘမ်ားအလိုအရ လက္ထပ္ခဲ့ရပါတယ္။ လက္ထပ္ျပီး သိပ္မၾကာခင္ သူ႔ခင္ပြန္း ကြယ္လြန္သြားတာေၾကာင့္  ကေလးသာသာအရြယ္ေလးနဲ႔ မုဆိုးမ ျဖစ္ရရွာပါတယ္။

အဲ့ဒီေခတ္ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈအရ မုဆိုးမမ်ားဟာ ခိုက္တတ္တယ္၊ လာဘ္တိတ္တယ္ ၊ အမဂၤလာ ဆိုတဲ့ အယူေၾကာင့္ မိဘရပ္ထံ ျပန္ခြင့္မရၾကပါဘူး။ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ထူေထာင္ျခင္းကိုလည္း တားျမစ္ထားပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မုဆိုးမေတြဟာ ေဂဟာ တစ္ခုခုမွာ စုေဝး ေနထိုင္ၾကရပါတယ္။

ခ်ဴရီယာေလးခမ်ာကိုလည္း မိဘမ်ားက လက္မခံေတာ့ဘဲ ကတံုးတံုး၊ ပိတ္ျဖဴပတ္ျပီး ဘာသာေရးျမိဳ႕ေတာ္ ဗာရာဏသီျမိဳ႕  ျမင့္ျမတ္ေသာဂဂၤါျမစ္ကမ္းက ေဂဟာတစ္ခုကို ပို႔လိုက္ပါေတာ့တယ္။ အဲ့သမွာ ေဂဟာမွဴးမုဆိုးမၾကီးဟာ အင္မတန္ ဆိုးရြားလြန္းလွတယ္ေပါ့။ တျခား သက္ၾကီးရြယ္အို မုဆိုးမေတြၾကားမွာ ခ်ဴရီယားေလးက ကေလးသာသာ ေျမးသာသာအရြယ္ေလး။သူ႔ခမ်ာ ဘာမွမသိလိုက္ခင္ အိမ္ေထာင္က်၊ ဘာမွမသိလိုက္ခင္ မုဆိုးမျဖစ္ျပီး၊ ဘာမွမသိလိုက္ခင္ ေဂဟာေပၚေရာက္လာရရွာတယ္။

အမွီအကူမဲ့၊ ေထာက္ပံ့သူမရွိတဲ့ ေဂဟာမွ မုဆိုးမမ်ားဟာ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝရပ္တည္ေရးအတြက္ ဘူုရားေက်ာင္းမ်ားမွာ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ၾကရပါတယ္။ ခ်ဴရီးယားတို႔ မုဆိုးမအားလံုး ၈တံဳးေတြျဖစ္ၾကပါလ်က္ ကတံုး မတံုးဘဲ ဆံရွည္ကေလးနဲ႔ အရမ္းလွေနတဲ့ မုဆိုးမေလး ကလ်ာနီ ကို ေတြ႔ေတာ့ ခ်ဴရီးယား အံ့ၾသသြားတယ္။ ကေလးသာသာ မုဆိုးမေလး ခ်ဴရီးယားနဲံ႔ ဆံရွည္ထားခြင့္ရထားတဲ့ ဘူဇြာမုဆိုးမေလး ကလ်ာနီတို႔  ခ်စ္ခင္စြာ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကလ်ာနီဟာ ခ်ိဳ႕တဲ့လွတဲ့ ေဂဟာရဲ႕ ဝမ္းေရးအတြက္ ဂဂၤါျမစ္ တစ္ဘက္ကမ္းက သူေဌးၾကီးထံမွာ အခေၾကးေငြယူျပီး ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ေပးေနရသူပါ။ ညဖက္ ညဖက္ဆို ေလွကေလးေလွာ္ျပီး ျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းကူးသြားတဲ့ ကလ်ာနီကို ခ်ဴရီးယား သေဘာမေပါက္ခဲ့ပါဘူး။

တစ္ေန႔ေတာ့.... ဂဂၤါျမစ္ကမ္းတစ္ေနရာမွာ ကလ်ာနီတိုု႔ဟာ ေယာကၤ်ားေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆံုေတြ႔ခဲ့ၾကပါတယ္။ အႏွီအမ်ိဳးသားဟာ ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးမွ ေက်ာင္းပိတ္လို႔ျပန္လာတဲ့ တိုးတက္ေသာအေတြးအေခၚနဲ႔ တိုးတက္ေသာဂႏၶီၾကီးရဲ႕ ၾသဝါဒခံ တိုးတက္ေသာေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေလးေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ( တိုးတက္တာေတြ မ်ားသြားျပီ :D )အတိုခ်ံဳ႕ျပီး ေျပာရယင္ တိုးတက္ေသာေက်ာင္းသားေလး နာရာယန္းနဲ႔ မုဆိုးမကေလး ကလ်ာနီိတို႔ ခ်စ္မိသြားၾကတယ္ေပါ့။ခက္ေနတာက မုဆိုးမမ်ားဟာ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳခြင့္မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ဒီလိုနဲ႔ ... ဂႏၶီၾကီးနဲ႔တကြ ကြန္ဂရက္စ္ေတြရဲ႕႔ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ မုဆိုးမမ်ား ေနာက္အိမ္ေထာင္ ထူေထာင္ခြင့္ကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ဥပေဒ ျုပ႒ာန္းေပးလိုက္ေရာဗ်ိဳး။နာရာယန္းဟာ... ကလ်ာနီ႔ဆီကို လာေျ့ပာေတာ့ သမီးရီးဇား၂ေယာက္ ဖလွမ္းဖလွမ္းေတြ ထကုန္ေတာ့တာေပါ့။ နာရာယန္းဟာ သူ႔ခ်စ္သူကို ဂဂၤါျဖစ္တစ္ဘက္ကမ္းက သူတို႔အိမ္ၾကီးဆီေခၚျပီး မိဘမ်ားနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးမယ္လို႔ ဆိုတဲ့အခါ ေဂဟာမွဴးနဲ႔ ဗီလိန္မုဆိုးမမ်ားက ကန္႔ကြက္ၾကပါတယ္။

သူတို႔ေဂဟာအတြက္ တစ္ေန႔ကို ေရႊဥတစ္လံုးက် အုေပးေနတဲ့ ငန္းမေလးကလ်ာနီ႕ကို လက္လႊတ္မခံခ်င္ၾကဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကလ်ာ့နီ႔ကို သြားခြင့္မျပဳဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခ်စ္အတြက္တစ္ဖန္ေမြးဖြားလာတဲ့ ကလ်ာနီေလးဟာ ေဂဟာမွဴးကို ေျခစံုကန္ျပီး နာရာယန္းေခၚေဆာင္ရာ ဂဂၤါျဖစ္တစ္ဘက္ကမ္းကို လိုက္ခဲ့ပါတယ္...။ျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းေရာက္ခါနီး... သူတို႔အိမ္ၾကီးကို နာရာယန္းက လက္ညိွဳးညႊန္ျပေလေတာ့မွ ကလ်ာနီလည္း ေရွာခ့္ျဖစ္သြားေတာ့တာဘဲ။

တကယ္ေတာ့ .... ညဖက္ညဖက္ တိတ္တဆိတ္ေဂဟာကထြက့္ျပီး ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ေပးေနရတဲ့ သူေ႒းၾကီးဟာ နာရာယန္းရဲ႕ အေဖ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ကလ်ာနီ ေဆြးျပီေပါ့။ အေၾကာင္းျပခ်က္မေပး၊ ျငင္းခ်က္မထုတ္ဘဲ နာရာယန္းဆီက ထြက္ေျပးလာခဲ့ေတာ့တယ္။ တိုးတက္ေသာ ခ်ာတိတ္ေလးက ဒီေနရာေတာ့ မတိုးတက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ကလ်ာနီ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒိုးသြားတယ္ဆိုတာလည္း နဇာမိ ၊ ငါမသိ။ေဂဟာကို ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ကလ်ာနီ႔ကို ေဂဟာမွဴးက လံုးဝ ျပန္ျပီး လက္မခံေတာ့...။

တကယ္ေတာ့ အိႏိၵယမွာ မုဆိုးမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝရပ္တည္ေရးဟာ ေတြးၾကည့္ေရးၾကည့္တာထက္ အင္မတန္ ၾကမ္းတမ္းလွပါတယ္။ ကလ်ာနိ႔ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း မရပ္တည္ႏိုင္ေတာ့။ သူ႔ခ်စ္သူနဲ႔ ေပါင္းရဖို႔လည္း အေျခအေန မေပးေတာ့တာေၾကာင့္ သနားစရာမုဆိုးမေလးဟာ ဂဂၤါျမစ္ေရထဲမွာဘဲ သူ႔ဘဝကို စေတးျပစ္ခဲ့ပါတယ္။

“ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခားေလျပီ.... ႏွစ္ကိုယ္တူမွန္းတဲ့ အနာဂါတ္ခ်စ္တိုင္းျပည္......” ေပါ့။
“ ေရမွာကြယ္လြန္သူရွိသည္..” ေပါ့
“စေတးခဲ့တဲ့ ေ၇ျပင္ကေလး ... လွိဳင္းထလို႔ က်န္ခဲ့ပါသည္” ေပါ့။

ဘတ္ဂ်တ္ထိခိုက္သြားတဲ့ ေဂဟာမွဴး မိန္းမဂ်မ္းၾကီးဟာ သူ႔ရဲ႕ ရသံုးမွန္းေျခေငြစာရင္းမွာ လိုေငြေတြ ျပေနတဲ့အခါ ယုတ္ယုတ္မာမာ ၾကံစည္ျပန္ပါတယ္။ လူမမယ္ မုဆိုးမေလး ခ်ဴရီယားကို ေလွေပၚတင္ျပီး ဂဂၤါတစ္ဘက္ကမ္းကို ပို႔ျပန္ပါတယ္။ ခ်ဴရီးယားေလးတစ္ေယာက္ ျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းကေန ေသလုေမ်ာပါး  ေျမာ့ေျမာ့ကေလး ျပန္လာတဲ့အခါ သူတို႔ကို ၾကင္နာစြာ အကူအညီေတြေပးတတ္တဲ့ ေဂဟာေန မုဆိုးမၾကီး သကုတလႅက ဝင္ေရာက္ ကယ္ဆယ္ပါတယ္။ ဘူတာရံုဆီ ေျပးပါတယ္။

ဘူုတာရံုထဲမွာေတာ့ မဟတၱမၾကီးဟာ ညေနခင္းဝတ္ျပဳျပီးေနာက္ လူထုကို တရားေဟာေနတယ္။ ဂႏၶီၾကီးရဲ႕ ေနာက္ေတာ္ပါးေလး နာရာယန္းလည္း ရထားေပၚ တက္ျပီ။ ရထားက ထြက္စျပဳေနျပီ။။။။ သကုတလႅဟာ.. ခ်ဴရီးယားေလးကို အေျပးအလႊား သက္စြန္႔ဆံဖ်ား.... ရထားေပၚ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ခ်ဴရီးယားေလးဟာ သူ႔သူငယ္ခ်င္း နာရာယန္းနဲ႔ ျမိဳ႕ကို ပါသြားခဲ့ပါျပီ။ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာမလဲဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္လည္း မသိလိုက္ဘူးဗ်။ “ျပီးပါျပီ...” လို႔ စာတမ္း ထိုးသြားတာကိုး။ :P

_______________________________________________


ဒီဇာတ္ထုပ္မွာ အဓိက သရုပ္ေဆာင္ ကလ်ာနီ အျဖစ္ ကေနဒါအေျခစိုက္ ေဘာလိဝုဒ္ အလွပေဂးေလး Lisa Rayတိုးတက္ေသာအေတြးအေခၚနဲ႔ တိုးတက္ေသာေက်ာင္းသားေလး နာရာယန္းအျဖစ္ အန္ထိုနီယိုဘန္းဒရပ္စ္နဲ႔ ေယာင္ေယာင္ေလးတူတဲ့ John Abraham

ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္အားထက္ လူမမယ္မုဆိုးမေလးအျဖစ္ လက္ဖ်ားခါေလာက္ေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ျပသြားတဲ့ ခ်ဴရီးယားေလးကို သေဘာက်တယ္ဗ်ာ။

တကယ္ေတာ့္ ေဘာလိဝုဒ္ဓါတ္ရွင္ေတြလည္း သူတို႔ျပည္တြင္းပိတ္တတ္ရဲ႕ဆႏၵကို မေတာ္လွန္ႏိုင္ေသးလို႔ပါ။ အေရာင္စံု အေသြးစံု လူပင္လယ္ၾကီးနဲ႔ ခုန္ေပါက္ကျပ၊ သီခ်င္းဆိုျပ၊ ပိုးစိုးပက္စက္ ဇာတ္နာလြန္းတဲ့ လံၾကဳတ္ဇာတ္လမ္းေတြကေန ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ ... တစ္ခါတေလေတာ့လည္း အခုလို ေဟာလိဝုဒ္စတိုင္ ဓါတ္ရွင္ေလးေတြ ၾကည့္ရတာ ဖီးလ္ရွိပါသဗ်။ ကုလားကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ လြမ္းလည္း က၊ ေပ်ာ္လည္းက၊ ခ်စ္လည္းက၊ မုန္းလည္းက ။ ၃ နာရီခြဲ ၾကာတဲ့ ဓါတ္ရွင္တစ္ကားမွာ တစ္ပုဒ္ကို ၁၅ မိနစ္စီရွိတဲ့ သီခ်င္းက ၄ ပုဒ္ ၅ ပုဒ္၊ ကဲ ... တြက္ၾကည့္ေပေတာ့။ :P

က်ေနာ္ ဒီကားကို ၾကိဳက္လြန္းလို႔ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ အိႏိၵယသားမ်ားကို ေပးၾကည့္တယ္။ အားလံုးက ႏွာေခါင္းရွံဳ႕ေခါင္းခါ...။လံုးဝ မၾကိဳက္ဘူးး တဲ့။  :D

မုဆိုးမအခြင့္အေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ - ေမာင္မား

1 comment:

  1. သြားပါၿပီ...သြားပါၿပီ...
    စာကိုအစအဆံုးဖတ္လိုက္မိတာသြားပါၿပီ ။
    ဇာတ္ကားတကားလံုးကိုထိုင္ၾကည့္လိုက္ရသလိုျဖစ္သြားလို႔ ။
    အကုန္လံုးေလွ်ာက္ေရးျပစ္ရသလားဟဲ့ ။

    ReplyDelete