Thursday, January 10, 2013

စတိတ္ရိႈးသြားၾကည္႔ျခင္း ◄ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း►

အနွီရက္ပိုင္းကေလးမ်ားအတြင္းဆီက ကၽြန္ုပ္ဆရာၾကီးဂ်က္မွီတင္းေနထိုင္ရာ သပြတ္အူေက်းရြာကေလးရွိ သပြတ္အူသူ သပြတ္အူသားအေပါင္းတို႔၏ သြားလာပံုေနထိုင္ပံု ေျပာပံုဆိုပံုမ်ားကို ၾကည္႔ျပီး ရြာ၏ သရုပ္အသြင္ကို ကနုတ္မင္ျဖင့္ ေရးျခစ္ရဘိသည္ရွိေလေသာ္ "သပြတ္အူသည္ရြ၏။ သပြတ္အူသည္ ထ၏။ သပြတ္အူသည္ ၾကြ၏" ဟူ၍သာလွ်င္ ေရးျခစ္ရေတာ့ေလမည္လား မသိတတ္နိုင္ေတာ့ပါေပ။ မွန္ပါသည္။ ထိုတေလာေလးဆီက အဖို႔ရာမွာမူကား ကၽြနု္ပ္တို႔၏ သပြတ္အူသည္ အရြဆံုး၊ အၾကြဆံုး၊ အထဆံုးကာလမ်ားဟုတ္ပင္ ဆိုရေလာက္သည္႔ အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။ လူမြဲ လူၾကြယ္ လူငယ္ လူထီး လူမရွိသမွ် အစံု ရြ၊ၾကြ၊ထ ၾကပါေပကုန္၏။ ဘဇာေၾကာင့္ေပနည္း။


ဟုတ္ကဲ့...အေမးရွိေသာ္ အေျဖရွိရေခ်မည္တည္႔။ ကၽြန္ုပ္တို႔၏ သပြတ္အူတစ္ရြာလံုး ရြမဆံုး ၾကြမဆံုး ထမဆံုး ျဖစ္ေနၾကရသည္႔ အေၾကာင္းရင္းမွာကား ကၽြန္ုပ္တို႔၏ သပြတ္အူမွ အတန္ငယ္လွမ္းလွမ္းတြင္ တည္ရွိေသာ ဗရြတ္ရႊတ္တ ေရႊျမိဳ႕ေတာ္မွ ေခတ္ေပၚတီး၀ိုင္းတစ္ခုသည္ သပြတ္အူေက်းရြာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း၏ ကြက္လပ္ၾကီးထဲတြင္ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖေတာ့မည္ ဟူေသာ သတင္းေၾကာင့္ေပတည္း။ မွန္ပါသည္။ ေခတ္ေပၚ Stage Show မ်ား၏ အရသာကို ခံစားလိုပါသည္ဆိုေသာ သပြတ္အူေက်းရြာ လူငယ္မ်ား၏ တတြတ္တြတ္ေတာင္းဆို ပူဆာမႈမ်ားေၾကာင့္ သင္းကေလးတို႔၏ အလိုကို လိုက္ကာ ရြာ့မိရြာ့ဖမ်ားက ပဲကေလး နွမ္းကေလးလိႈင္လိႈင္ ေပၚစ ေႏြဦးပြင့္လြတြင္ Stage Show သြင္းရန္ စီစဥ္ေပးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေခ်ေပသည္ တစ္မံု႔။ သို႔နွင့္ အနို႔သာပဲေပါ့။ အခ်ဳပ္ကို ဆိုရသည္ရွိေသာ္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေရွ႕ ကြက္လပ္ၾကီးထဲတြင္ စတိတ္ခံုၾကီးတစ္ခု ေပၚလာေပ၏။ ပရိသတ္ၾကီးထိုင္ရန္အတြက္ ေက်းရြာမူလတန္းေက်ာင္းက သြားငွားထားေသာ စာသင္ခံုေတြ အစီအရီေရာက္လာ၏။ စတိတ္၏ ေနာက္ဘက္နံ၇ံတြင္မူ ေလးခြမ်ားနွင့္လက္လုပ္ပန္းမ်ား ဟူ၍ Music Band ၏ အမည္ကို ေဖာ္ျပထား၏။ ေသနတ္မ်ားနွင့္ နွင္းဆီပန္းဟူသည္႔ အဖြ႔ဲကို ၾကိဳက္၍ထင့္။ သပြတ္အူရွိလူငယ္လူရြယ္မ်ားမွာလည္း ေဘာင္းဘီရွည္တဖားဖား ၀တ္သူ၀တ္ၾက၊ နားကြင္းဆဲြသူ ဆြဲၾက၊ ဆံပင္ရွည္ေတြ သေရကြင္းနွင့္ စည္းသူစည္းၾက၊ ထဘီေတြ ျဖဲသူျဖဲၾက နွင့္ ရြကာၾကြကာထကာ ေနၾကေပေတာ့၏။


ဗရြတ္ရႊတ္တျမိဳ႕မွ ေလးခြမ်ားႏွင့္လက္ခုပ္ပန္းမ်ားအဖြဲ႔လာေရာက္သီဆိုၾကေသာညက သပြတ္အူဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း ကြက္လပ္အနွ႔ံတြင္ လူေတြျဖင့္ ၾကဲျပန္႔၍ေနေပ၏။ ေရွးဦးစြာ ပိန္ေညာင္ေညာင္နွင့္ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ ထြက္လာ၏။ အနွီပုဂၢိဳလ္က အဆိုေတာ္ ရင္ဂို ၏ ေတာင္ပံပါရင္ မင္းဆီကို သီခ်င္းကို သူသီဆိုမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာ၏။ ေၾသာ္....ေကာင္းစြ။ ဂ်က္၏ ရင္ကို ထိရွခဲ့ေလေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဂ်က္နားေထာင္လိုလွပါ၏။ ဂ်က္နားစြင့္ဆဲမွာပင္ Intro ေနာက္မွ သီခ်င္းသံ ကပ္ပါလာ၏။ "မင္းမရွိတဲ့ညေတြ...ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းေမရယ္....လြမ္းရက္မ်ားလည္းကြယ္ ... ၾကာရွည္လြန္းခဲ့ပါတယ္" ။ ေတာင္ငူသားကေလးရင္ဂိုနွယ္ပင္ အသံပါးပါးခ်ိဳခ်ိဳကေလးသည္ ဂ်က္၏ ရင္ကိုလာ၍စူး၏။ သို႔ေသာ္....အနို႔ေသာ္လည္းေပါ့၊ ၄င္းအဆိုေတာ္သည္ ဤေနရာမွာပင္ ရပ္ထားလိုက္ကာ ပရိတ္သတ္ဘက္ကို မိုက္လွည္႔ေပးလိုက္ျပီး လုပ္ပါ ... လုပ္ပါ ... ဆိုၾကပါ ဟု ေအာ္လိုက္ရာ ပရိတ္သတ္ၾကီးမွ သီခ်င္းကို ဆက္၍ဆိုေနၾကပါေတာ့၏။ ဆိုသမွ " ေမွ်ာ္ကာမႈိင္ေငးဆဲ အျမန္ေျပးေတြ႔လိုက္ခ်င္ တိမ္လႊာျပင္ေတြ ေက်ာ္လႊားမယ္" မွစကာ ေနာက္ဆံုး "ေတာင္ပံပါရင္ မင္းအနားကို" ဟူသည္႔ သီခ်င္းအဆံုးထိပင္ျဖစ္ပါ၏။ အနွီအဆိုေတာ္ကမူ ပရိတ္သတ္ၾကီးသီဆိုေနစဥ္အေတာအတြင္း စတိတ္ေပၚမွ အတီးသမားမ်ားနွင့္ စကားသြားေျပာေနကာ သီခ်င္းဆံုးေတာ့မွ ကပ်ာကယာစင္ေရွ႕ေျပးလာကာ သိုင္းခရူး(Thank You) ဟု ေအာ္ျပီးအဆံုးသတ္သြားေလ၏။ ပရိတ္သတ္ကား လက္ခုပ္သံတေျဖာင္းေျဖာင္း။ အို...ဘယ့္နွယ့္ပါလိမ့္။ သူလည္းမဆိုဘဲ သူ႔ကိုကား လက္ခုပ္တီးေပးေနရတဲ့ဘ၀။ ခက္ကျပီ။

သို႔နွင့္...အနို႔သာပဲေပါ့။ စင္ေပၚတြင္ ေနာက္ထပ္အဆိုေတာ္တစ္ဦးက ေရာက္၍လာျပန္ပါေခ်၏။ သူကမူ လူေကာင္ထြားထြားၾကီး၊ စြပ္က်ယ္ခ်ိဳင္းျပတ္ၾကီးနွင့္ ေဘာင္းဘီတိုနွင့္ ဆံပင္အရွည္နွင့္။ ေၾကျငာလိုက္သည္က ဂ်က္၏ အၾကိဳက္ကိုပဲ သိေနသလိုလို။ ေလးျဖဴ၏ အသည္းကြဲသီခ်င္းသစ္ သီဆိုပါမတဲ့။
" မင္းရက္စက္မွာကို ၾကိဳတင္မတားနိုင္...မင္းနႈတ္ဆက္ျခင္းမွာထားရစ္ခဲ့ေတာ့ "
တကယ့္ကိုပင္ ေလးျဖဴဟု ထင္ရေလာက္ေအာင္ကို အသံပါ၀ါေကာင္းသူျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္လည္းေလ၊ သူကလည္း အရင္လူကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ နားေထာင္ေကာင္းဆဲမွာပင္ ဆက္မဆိုေတာ့ပဲ ပရိတ္သတ္ဘက္ကို မိုက္ခြက္လွည္႔ေပးကာ အိုေက....ေဘာ္ဒါ လုပ္စမ္းပါ ဟု ခပ္ညွစ္ညွစ္ေအာ္ေခ်၏။ သနားစဖြယ္ သပြတ္အူတို႔ လူငယ္အေပါင္းတို႔သည္ကား အားရပါးရပင္ ဆက္၍ဆိုေပးေနၾကရွာ၏။ ကၽြန္ုပ္ဆရာၾကီးဂ်က္သည္ပင္လွ်င္ စိတ္ကိုတင္းထားသည္႔ၾကားက "ဘယ္လိုေနရမလဲ အသည္းမ်ားခြဲသြား အလူးအလဲနဲ႔ခံစား ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ေနနိုင္မလဲ" ... စသည္႔ေနရာမ်ားအေရာက္တြင္ လိုက္၍ေအာ္မိေနေခ်၏။ အေမာင့္သေကာင့္သားကမူ စင္ေပၚတြင္ စီးကရက္ထုိင္ေသာက္ေနခဲ့ျပီး တစ္ခ်ီတစ္ခ်ီမွသာ မိုက္တယ္ကြာ၊ မိုက္တယ္ကြာနွင့္ ေအာ္ေပးေနကာ သီခ်င္းဆံုးေလေသာ္မွ သိုင္းခရူး(Thank You) နႈတ္ဆက္ကာ ဆင္းသြား၏။ ထံုးစံအတိုင္းပင္ လက္ခုပ္သံက တေျဖာင္းေျဖာင္း။ ေၾသာ္.... ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဆိုျပီး လက္ခုပ္တီးေပးေနရေသာဘ၀။

ေနာက္ထပ္တက္လာျပန္သူကမူ မ်က္မွန္ထူထူ၊ ဆံပင္ေကာက္တိေကာက္ေကြးနွင့္ စတက္လာကတည္းက အေအးဘူးကိုကိုင္ကာတက္လာျပီး ထူးအိမ္သင္ဆိုထားေသာ "ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ခြင့္ျပဳပါအေမ" ကိုဆိုရန္ ေၾကာ္ျငာျပီး ဘုရားစူးမိုးၾကိဳးပစ္ " ေမြးေျမရပ္ကို အျမန္ရထားဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္" တစ္ေၾကာင္းသာဆိုကာ အေအးေသာက္ေန၏။ ဆိုရျပန္သေပ့ါ။ ကၽြန္ုပ္တို႔ သပြတ္အူရြာသားေတြမွာျဖင့္ ။ ရထားေပၚကအဆင္း နွင္းၾကားမွာတို႔။ ၾကိဳသူမရွိ တစ္ဦးတည္းရပ္ေနရင္းတို႔...။ အသည္းခြဲခဲ့တဲ့ အေမ့ရဲ႕သားေလးျပန္လာျပီတို႔။ သူကသာ သီခ်င္းလည္းဆံုး အေအးလည္းကုန္၊ သိုင္းက်ဴးေလးေတာင္ ေျပာမသြားေတာ့။

ဆိုရေခ်ေသာ္ ထိုေန႔ညက စတိတ္ေပၚသို႔ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္ တက္ၾကေလကုန္ေသာ အဆိုေတာ္မ်ားသည္ ဘယ္သူမွ သီခ်င္းကို အစအဆံုးမဆိုေလၾက။ တစ္ေၾကာင္းဆို၊ နွစ္ေၾကာင္းဆိုနွင့္ ရပ္သြားၾကျပီး သပြတ္အူသားမ်ားကသာ အဆံုးအထိ ဆိုေပးၾကရ၏။ အနို႔ဆိုလွ်င္ ပိုက္ဆံေတာ့ ဘာေၾကာင့္ အကုန္ယူၾကသနည္း။ ေခတ္ဆိုေတာ့လည္း ဂ်က္မွာမေျပာသာေတာ့။

ေအးေလ။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကလည္း တစ္ခ်က္ေလာက္ျခစ္ျပီး ခင္ဗ်ားတို႔ဘာသာ ဆက္ဆြဲၾကဟုဆိုကာ သိုင္းက်ဴးလုပ္ၾက၊ စာေရးဆရာေတြလည္း တစ္ေၾကာင္းေလာက္ေရးကာ ခင္ဗ်ားတို႔ဘာသာဆက္ေရးၾကဟုဆိုကာ သိုင္းက်ဴးလုပ္ၾကေသာ္ ေကာင္းေလမလားမသိ။ သို႔ေသာ္ အနို႔ေသာ္လည္းေပါ့။

ကၽြန္ုပ္ကမူ အနွီေဆာင္းပါးကိုဆံုးေအာင္ ေရးေပးလိုက္ပါသည္။

သိုင္းက်ဴးးးး

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း

No comments:

Post a Comment