Thursday, January 10, 2013

ကတၱီပါဖိနပ္စီးကာ ေရႊထီးေဆာင္းထားသည့္ အ႐ိုင္းအစိုင္းမ်ား

(တစ္)
ထိုသူတုိ႔သည္ကား သူတုိ႔၏ လက္ထဲ၌ ဓားလွံလက္နက္ ေက်ာက္တုံး၊ ေက်ာက္ခဲမ်ားကုိ ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္း မရွိပါ။ ထို႔ျပင္ သစ္ရြက္သစ္ခက္မ်ားျဖင့္လည္း သူတို႔၏အရွက္ကို ဖုံးကြယ္ထားျခင္း မရွိပါ။ သူတို႔၏ လည္ပင္း၊ သူတို႔၏နားရြက္၊ သူတုိ႔၏လက္ စသည္မ်ားတြင္လည္း တိရစၧာန္တို႔၏ ဦးခ်ဳိမ်ား အ႐ိုးမ်ားကို အေဆာင္အေယာင္အျဖစ္ ၀တ္ဆင္ထားျခင္း မရွိပါ။ သူတို႔၏ လက္ထဲတြင္ ဗုံေတြဘာေတြ မရွိ။ သူတို႔၏ နံေဘးနားမွာကလည္း မီးပုံေတြဘာေတြ မရွိ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္စပ္ရေသာ သူတုိင္းက သူတုိ႔ကို အ႐ိုင္းအစုိင္းေတြပါလားဟူေသာ အဓိပၸာယ္ျဖင့္ လွမ္းၾကည့္ၾကရစၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသူတုိ႔သည္ကား အကၤ်ီအေကာင္းစားေတြကိုလည္း ၀တ္ခ်င္၀တ္ထားတတ္ပါ၏။ ပုဆိုး (သို႔မဟုတ္) ေဘာင္းဘီအပ်ံစားေတြကိုလည္း ၀တ္ခ်င္၀တ္ထားတတ္ပါ၏။ ဖိနပ္ကအစ နာရီအဆုံး လက္ကိုင္ဖုန္း အပါအ၀င္ ကြန္႔ႏုိင္သမွ်ကြန္႔ ညြန္႔ႏုိင္သမွ်ညြန္႔ကာ မည္သို႔ပင္ ေခတ္သစ္၏ လူသားဟန္ေဆာင္ေသာ္လည္း ေတာ၏ ဥပေဒသ(Jungle Law)ႀကီးစိုးရာ ေက်ာက္ေခတ္က လူသားမ်ားအတုိင္း ႐ိုင္းစိုင္းလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။




အေ၀းႀကီးမဟုတ္ပါ။ သင္တို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ပတ္၀န္းက်င္၌ သည္လို အဆင္အကြက္ မ်ားစြာကို နိစၥဓူ၀ ေတြ႕ေနၾကရပါသည္။ ၿမိဳ႕ျပ၏ ပလက္ေဖာင္းမ်ားေပၚမွာ၊ စားေသာက္ဆုိင္ထဲမွာ၊ ကားေတြ၊ ရထားေတြေပၚမွာ၊ ေလဆိပ္ထဲမွာ၊ အမ်ားဆုံး သန္႔စင္ခန္းထဲမွာ။ အ႐ိုင္းေတြ အစိုင္းေတြ။ ကတၱီပါဖိနပ္ႀကီးမ်ားေတာင္ စီးလုိ႔။  ေရႊထီးႀကီးမ်ားေတာင္ ေဆာင္းလို႔။

(ႏွစ္)
ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ပလက္ေဖာင္း တစ္ေနရာရာဟု ဆိုၾကပါစို႔။ လူႏွစ္ေယာက္ ပခုံးခ်င္းတုိက္မိသည္ဟုပဲ ဆုိၾကပါစို႔။ အခုေနာက္ပိုင္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အားတုံ႔အားနာျဖစ္စြာျဖင့္ ေဆာရီး(သို႔မဟုတ္) မေတာ္လုိ႔ဗ်ာ(သို႔မဟုတ္) ကန္ေတာ့ေနာ္ စေသာ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ေတာင္းပန္သမႈ ျပဳသည္မ်ဳိးေတြက ရွားပါးသထက္ ရွားပါးလာသည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။ ခပ္တည္တည္ျဖင့္ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ ဆက္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္လည္း ဆက္ေလွ်ာက္သြား၊ ဒါမွမဟုတ္  တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဘုၾကည့္ ၾကည့္လွ်င္လည္းၾကည့္ စသည္ျဖင့္သာ ကိစၥၿပီးသြားၾကသည္က မ်ားပါသည္။ မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈအတြက္ ေတာင္းပန္လုိက္ဖုိ႔ဆုိေသာ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာသည့္ စိတ္မ်ဳိး မဖံြ႕ၿဖိဳးၾကပါေပေတာ့။

ကၽြန္ေတာ္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ မၾကာခဏဆုိသလို ဆုံေတြ႕ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေလဆိပ္၀န္းက်င္ အရပ္ေဒသမ်ားမွာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေလဆိပ္ခန္းမႏွင့္ ေလယာဥ္ဆီသို႔ အႀကိဳအပို႔လုပ္ေပးသည့္ ဘတ္စ္ကားေတြေပၚမွာ၊ ကားအတက္အဆင္း ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ၊ သူတုိ႔တစ္ေတြ ဘယ္တုန္းကမွ လုယက္တက္ေနသည္မ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါ။ ကားေပၚသို႔ တက္ရန္ (သို႔မဟုတ္) ေလယာဥ္ေပၚသို႔ တက္ရန္ ႏွစ္ဦးသား ဆုံစည္းေနၾကေသာ အခါမ်ဳိး၌ သူတုိ႔လုပ္ပုံက ပထမလူကို ၾကည့္မည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၿပံဳးျပမည္။ ၎ေနာက္ ကိုယ္ကို နည္းနည္းကေလးယို႔ကာ အေရွ႕က တက္ပါဟူေသာ အဓိပၸာယ္ျဖင့္ လက္ဟန္အမူအရာ ျပမည္။ ဒါပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေနရာတုိင္းမွာ ငါသာအရင္၊ ငါသာပထမ၊ ငါ့စိတ္ႀကိဳက္၊ ငါ့သေဘာဆုိသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕တို႔၏ စိတ္မ်ဳိးေတြကို ေလ်ာ့ပါးေအာင္ သူတုိ႔ ေလ့က်င့္ထားၾကပုံ ရပါသည္။

တစ္ခါက အေ၀းေျပး ဘတ္စ္ကားတစ္စီးျဖင့္ ခရီးသြားစဥ္ ကားေပၚ၌ စီးကရက္ေသာက္သုံးသူတစ္ဦး လုိက္ပါလာပါသည္။ သူက ကားေရွ႕ပိုင္း ခပ္က်က်ေနရာ၌ လုိက္ပါခဲ့ၿပီး စီးကရက္ကို ေတာ္ေတာ္ကေလး ႀကိဳက္ဟန္တူရာ ေတာ္ၾကာေန တစ္လိပ္ေသာက္လုိက္၊ ေတာ္ၾကာေန တစ္လိပ္ေသာက္လုိက္ႏွင့္ လုပ္လာခဲ့ရာ တစ္ခါမွာေတာ့ ေဆးလိပ္နံ႔ မခံႏုိင္သူတစ္ဦးက စီးကရက္မေသာက္ဖို႔ ေျပာပါသည္။ ဤေနရာ၌ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားသူတစ္ဦးသာဆုိလွ်င္ ေတာင္းပန္စကားဆုိကာ ေဆးလိပ္ကို မီးၿငႇိမ္းသတ္ဖုိ႔ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိသူက ရန္စကားပင္ ဆိုေနျပန္ပါေသးသည္။

ထမင္းဆုိင္ႀကီးမ်ား စားေသာက္ဆုိင္ႀကီးမ်ား ရွိရာဆီသို႔ ၀င္သြားမိေသာ အခါ၌လည္း သည္အတုိင္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေဘးတြင္ခ်ထားသည့္ အမႈိက္ပုံးထဲသို႔ ႏွပ္ေခ်းေတြ ညႇစ္ခ်လုိက္၊ သလိပ္ေတြ ဟပ္ကာေထြးခ်လုိက္ႏွင့္ လုပ္ေနေသာ သူမ်ားကို မၾကာခဏ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ၾကရေလ့ရွိပါသည္။ အမ်ားေသာက္ရန္ ခ်ထားသည့္ ၀ိုင္းအလယ္ေခါင္က ဟင္းခ်ဳိခြက္ကိုပင္လွ်င္ ကိုယ့္ပါးစပ္ေအာက္သို႔ ဆြဲယူကာ အရည္ေတြ တေတာက္ေတာက္ က်ေအာင္ တရွဴးရွဴး တရွဲရွဲ ေသာက္ၿပီးမွ ၀ိုင္းအလယ္သို႔ ျပန္တြန္းပို႔လုိက္သည့္ သူေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ၾကရၿမဲျဖစ္ပါသည္။

ေနရာက အမ်ားသူငါႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ႐ုံးခန္းလိုေနရာ။ စားပဲြက အမ်ားသူငါတုိ႔၏ စားပဲြမ်ားၾကားက စားပဲြ။ ထုိစားပဲြေပၚ၌ မိမိအိမ္က ယူလာသည့္ ေရဒီယို (သို႔မဟုတ္) စီဒီစက္ကိုတင္ကာ သီခ်င္းနားေထာင္ရင္း အလုပ္လုပ္ေနသည့္ သူတစ္ေယာက္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဖူးပါသည္။ အျခားအျခားေသာ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြ မၾကားခ်င္ရင္ နားသာပိတ္ထားေတာ့ဟူသည့္ သေဘာ။

ဆူးေလဘုရား လမ္းမႀကီးတစ္ေနရာတြင္ လက္ထဲရွိ ငွက္ေပ်ာခြံႏွင့္ အေအးဘူးအလြတ္ကို စြန္႔ပစ္ရန္အတြက္ လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္ မည္သည့္ေနရာတြင္မ်ား အမႈိက္ပုံး ရွိပါေလမလဲဟုဆိုကာ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ လုိက္လံရွာေဖြေနသည့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ေနမိစဥ္မွာေတာ့ ဆတ္ခနဲဆို တုိက္ေပၚက လႊင့္ပစ္၊ ဆတ္ခနဲဆို ကားေပၚက လႊင့္ပစ္၊ ဆတ္ခနဲဆို ရထားေပၚက လႊင့္ပစ္ လုပ္တတ္ၾကသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက အမႈိက္စြန္႔ပစ္သူ တခ်ဳိ႕ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သတိရေနမိတတ္ ျပန္ပါသည္။

(သုံး)
ကၽြန္ေတာ္တို႔က ယဥ္ေက်းမႈဆုိသည္ကို ေခါင္းေပါင္းႀကီးႏွင့္မွ၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးႀကီးႏွင့္မွ၊ ရင္ဖုံးအကၤ်ီႏွင့္မွ၊ ထုိင္မသိမ္း ထဘီႀကီးႏွင့္မွဟု ထင္ေနၾကပုံရပါသည္။

တကယ့္ လူ႔အဆင့္အတန္းကို ျပ႒ာန္းသည္က စိတ္ယဥ္ေက်းမႈပဲ ျဖစ္ပါသည္။

ေခတ္ေပၚအ၀တ္အစားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ၀တ္၀တ္၊ ေခတ္ေပၚအသုံးအေဆာင္ေတြ ဘယ္လိုပဲသုံးသုံး လူခ်င္းတုိက္မိလို႔မွ ေတာင္းပန္ေဖာ္မရ၊ မည္သည့္ ေနရာတြင္မဆို ကိုယ္ပထမရဖို႔ ေနရာဦး၊ လူစုလူေ၀းအလယ္တြင္ စီးကရက္ေသာက္ သီခ်င္းနားေထာင္၊ ဟင္းခ်ဳိခြက္ကို ကိုယ့္ဆီယူေသာက္၊ ႏွပ္ေခ်းညႇစ္ သလိပ္ဟပ္၊ ေတြ႕ရာေနရာ အမႈိက္ပစ္ စသည္စသည္ျဖင့္ ျပဳျပဳသမွ်ေသာ အမူအက်င့္တို႔က ကတၱီပါဖိနပ္ႀကီးစီး၍ ေရႊထီးႀကီး ေဆာင္းထားေစကာမူ အ႐ိုင္းဟာ အ႐ိုင္းပါပဲဟု လွစ္ဟျပေနၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။

လက္ကိုင္ဖုန္းႀကီး ခါးမွာခ်ိတ္ကာ အပ်ံစား ဇိမ္ခံကားေပၚက ဆင္းလာေသာ္လည္း ေက်ာက္ဂူထဲကေန ေက်ာက္လက္နက္ ကိုင္စဲြလ်က္ ထြက္ခ်လာေသာ လူသားထက္ ဘာမွမပိုႏုိင္ပါေလ။ စိတ္ဓာတ္တည္ေဆာက္ပုံ အထားအသို ျမင့္မားမွသာ အဆင့္ျမင့္လူသား စာရင္း၀င္သည့္ လူယဥ္ေက်းျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သတိထားအပ္ပါသည္။             ။



ေမာင္သာခ်ိဳ

No comments:

Post a Comment