နွစ္ေယာက္စလံုး ေနာက္ကၽြမ္း
လူနွစ္ေယာက္ ျပဇာတ္ထဲကလို ဘြားခနဲ အမွတ္မထင္
ျပန္ဆံုေတြ႔လိုက္ပံုဇာတ္ကြက္မ်ိဳးက ကမာၻ႔ေနရာတိုင္းမွာ အခ်ိန္တိုင္း
ျဖစ္ေပၚေနတတ္ေသာ ဇာတ္ကြက္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုလူနွစ္ေယာက္က
သစၥာေဖာက္နွစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ အည႔ံခံသူနွစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္
လက္နက္ခ်သူနွစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ ေက်ာခုိုင္းထြက္ေျပးသူနွစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္
လက္ေျမွာက္အရံႈးေပးသူနွစ္ေယာက္။
သူတို႔သစၥာေဖာက္ခဲ့ရာ၊
အညံ႔ခံခဲ့ရာ၊ လက္နက္ခ်ခဲ့ရာ၊ ေက်ာခုိင္းထြက္ေျပးခဲ့ရာ၊
လက္ေျမွာက္အရႈံးေပးခဲ့ရာ ေလာကကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြေသာ
ေလာကျဖစ္နိုင္ပါသည္။ နိုင္ငံေ၇းေလာကေသာ္လည္းေကာင္း၊
အနုပညာေလာကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပရဟိတေလာကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေလာက
တစ္ခုခုျဖစ္နိုင္ပါသည္။
ထိုနွစ္ေယာက္ ဘြားခနဲ
ျပန္ဆံုေတြ႔ရာေနရာကလည္း မည္သည္႔ေနရာမဆိုျဖစ္နိုင္ပါသည္။
ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္တစ္ေနရာ၊ ဘူတာရံုပလက္ေဖာင္းတစ္ခုခု၊ စူပါမားကတ္
အ၀င္အထြက္၊ ဘုရားေစာင္းတန္း အတက္အဆင္း၊ လူမႈေရးအခမ္းအနား အထြက္အ၀င္၊
စာအုပ္ဆိုင္ကေလးတစ္ဆိုင္ဆိုင္ရဲ႕ေရွ႕။ လူကူးမ်ဥ္းၾကားတစ္ေနရာ၊ ဘြားခနဲ။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာတို႔သည္ကား သည္လိုဖ်တ္ခနဲ ဇာတ္ကြက္တစ္ကြက္ကိုပင္ အမိအရ မွတ္တမ္းတင္ကာ ကဗ်ာအျဖစ္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ခ်င္ ဖြဲ႔ႏြဲ႕ေနတတ္ျပန္ေလသည္။
ဆိုၾကပါစို႔။
ကဗ်ာဆရာလူထြက္နွစ္ေယာက္တို႔ လမ္းမွာဆံုၾကသည္။ တစ္ခါတုန္းကေတာ့ ကဗ်ာေတြ
ပိုက္စိပ္တိုက္ေရးခဲ့ၾက၊ ကဗ်ာေတြ ပိုက္စိပ္တိုက္ဖတ္ခဲ့ၾက။
စာအုပ္ေတြၾကားထဲမွာ ေခါင္းေတြကို ထိုးႏွစ္ထားၾက။
ကမာၻ႔နိုင္ငံေရးဇာတ္ခံုအခင္းအက်င္းေတြ၊ နိုင္ငံတကာစာေပ၀ါဒေတြ၊
စာေပေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ေတြ၊ ပူပူေလာေလာသြယ္တန္းထြက္က်လာတဲ့
စာနယ္ဇင္းစာမ်က္နွာေတြ၊ ေျခသံလုံတဲ့ စကားလံုးေတြ၊ မ၀ေရစာ
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးေတြ၊ ကိုယ့္အိပ္ကိုယ္ျပန္ျပန္စမ္းၾကည္႔ရတဲ့
ညေနခင္းေတြၾကားထဲမွာ ထိုကဗ်ာဆရာနွစ္ေယာက္တို႔ အတူပါ၀င္ပ်ံသန္းခဲ့ၾကဖူးသည္။
ေနာက္ေတာ့ တစ္စတစ္စနဲ႔ ကဗ်ာေလာကကေန ေ၀းကြာခဲ့ၾကရာက လေတြ နွစ္ေတြ
အေတာ္မ်ားမ်ား ျဖတ္သန္းသြားၾကအျပီးမွာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ကဗ်ာေလာကမွာမရွိေတာ့။
အျခားေသာ ဇာတ္ခံုတစ္ခုစီေပၚမွာ သူတို႔ေရာက္ေနၾကသည္။ ဆိုၾကပါစို႔။
တစ္ေယာက္က က်ဴရွင္ဆရာ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က အေရာင္းအ၀ယ္သမား။
ဘြားခနဲ
အမွတ္မထင္ျပန္အေတြ႔ နီးစပ္ရာ ဘီယာဆိုင္ကေလးထဲမသက္မသာ ၀င္ထိုင္ျဖစ္ၾကကာ
ဘီယာတစ္ခြက္ျပီးတစ္ခြက္ အသက္ရႈက်ပ္က်ပ္နဲ႔ မွာေသာက္ၾက။ ဘာကဗ်ာမွလည္း မဖတ္၊
ဘာကဗ်ာမွလည္း မေရး၊ ငါ့မိသားစုကလြဲရင္ ဘာကိုမွစိတ္ထဲမရွိၾကေတာ့သူနွစ္ေယာက္
တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ေနာက္ေက်ာမလံုစြာ မေန႔က အတိတ္ေတြကို
ျပန္စျမံဳ႕မျပန္စတမ္း နွစ္ဦးသေဘာတူကတိကို ကိုယ့္အသိနဲ႔ကိုယ္
စိတ္နဲ႔လက္မွတ္ထိုးျပီး ခ်ကြာ ခ်ကြာနဲ႔ ဘာေျပာရမွန္းမသိ
က်ိန္စာမိေနလိုက္ၾကတာ။ ေနေကာင္းလားတို႔၊ ၀လာတယ္တို႔၊
မင့္သားဘယ္နွစ္တန္းလဲတို႔၊ လာလည္ၾကဦးကြာဆိုတဲ့ စကားေတြထဲမွာေတာ့
ဆားခပ္ထားတဲ့ပံုမရပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး နွစ္ေယာက္သားမူးေထြေထြမွာ
ထြက္ေျပးမတတ္ေျခလွမ္းကိုယ္စီနွင့္ ေနာက္ဆုတ္ေနာက္ဆုတ္လုပ္ၾကရင္း
ေတြ႔ၾကဦးစို႔ ေတြ႔ၾကဦးစို႔ ဆိုသည္႔စကားကို မေတြ႔ခ်င္ဘဲ ေျပာၾကကာ
မိုင္းကြင္းက အလြတ္ေျပးသလို လြတ္ေအာင္ေျပးထြက္သြားၾကပံု။
သည္လိုျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို ကဗ်ာဆရာေမာင္ျပည္႔မင္းက ကဗ်ာအျဖစ္
ဖြဲ႔ခဲ့ဖူးပါသည္။ "သူတို႔စားပြဲ" တဲ့။ ၁၉၉၉ ေအာက္တိုဘာလထုတ္
ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္းထဲက ကဗ်ာ။
သူတို႔စားပြဲ
စားပြဲေပၚမွာ
ဘီယာကရားလြတ္ေတြသာ ငိုင္က်န္ရစ္
ေရွးဘ၀အဆက္ဆက္က
ခ်ိန္းထားခဲ့သလို သူတို႔ဆံုမိၾက
ဒီစားပြဲေပၚမွာ ရယ္ၾက
ကေလးေတြအေၾကာင္းေမးၾက
တကယ္ေမးခ်င္တာေတြ ေမ့ထားၾက
ခဏနား
ခဏနားျပီး
ေနပူၾကီးထဲ
က်ားေတြလို ေနာက္ကၽြမ္းပစ္ ျပန္ထြက္သြားၾက။
ေနပူၾကီးထဲတြင္ က်ားေတြကို ေနာက္ကၽြမ္းပစ္ျပီး ျပန္ထြက္သြားၾကသည္ဆိုေသာ
လူနွစ္ေယာက္က ကဗ်ာဆရာအေဟာင္းနွစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ နိုင္ငံေရးသမား
လူထြက္နွစ္ေယာက္လည္းျဖစ္နိုင္ပါသည္။ ပရဟိတသမားနႈတ္ထြက္၊ ၀တၳဳေရးဆရာ အနားယူ၊
ေရာမကို အာခံသူလက္ေျမွာက္၊ ပန္းခ်ီဆရာအည႔ံခံ၊ ဂီတသမားဒူးေထာက္
အကုန္လံုးျဖစ္နိုင္ပါသည္။
သူတို႔စားပြဲေတြက ေနာက္ေက်ာမလံု။ သူတို႔
ဘီယာခြက္ေတြက အတိတ္ကို မ်က္နွာခ်င္းမဆိုင္ရဲ။ သူတို႔
နႈတ္ဆက္ထြက္ခြာသြားၾကပံုက ဇာတ္ခံုေပၚက မ်က္နွာဖံုးစြပ္ထားတဲ့ က်ားေတြ
ေနာက္ကၽြမ္းပစ္ျပီး ျပန္ထြက္သြားသလိုပါပဲတဲ့။
အတိတ္ကို
စိတ္သန္႔သန္႔နဲ႔ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ ၊ ေလာကကို စိတ္ခ်လက္ခ် ေက်ာေပးျပီး
ေျခလွမ္းမွန္မွန္နဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းသြားခ်င္လိုက္တာလို႔ ကဗ်ာဆရာ
ေမာင္ျပည္႔မင္းကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပခ်င္ေနမိခဲ့။
ေမာင္သာခ်ဳိ
ပိေတာက္ပြင့္သစ္ စာေပအနုပညာမဂၢဇင္း
ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၀၈
No comments:
Post a Comment