အျခားအျခားေသာ ကမာၻ႔နိုင္ငံအသီးသီး၌ ဘယ္လိုရွိေလမလဲ ဆိုသည္ကိုျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နိုင္ငံတြင္ကား ကဗ်ာဆရာေတြက အေျခခံလူတန္းစားေတြပဲျဖစ္ေလ့ရွိပါသည္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လားမသိ။ ကဗ်ာဆရာ မွန္သမွ် လူထုနွင့္ အၾကားအလပ္မရွိ ထိေတြ႔ဆက္စပ္ေနေလ့ရွိပါသည္။
လူထုစားသလို ကဗ်ာဆရာစား ၊ လူထုသြားသလို ကဗ်ာဆရာသြား၊ လူထုနားသလို ကဗ်ာဆရာနားၾကျမဲ ဆိုသည္ကိုျဖင့္ အထူးရွင္းျပစရာမလိုအပ္ေတာ့ဟုပင္ ကၽြန္ေတာ္ထင္မိပါသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကဗ်ာဆိုတာ လူထုရင္ခုန္သံျဖစ္ေနတာပဲ မဟုတ္ပါလား။
ျမိဳ႕ျပ၏ လကၡဏာရပ္မ်ားထဲတြင္ အမ်ားသံုး ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ ေသြးေၾကာမ်ားကို လွည္႔ပတ္စီးဆင္းေနသည္႔ အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာေသာ ယာဥ္ေၾကာေတြေပၚမွာ အမ်ားသံုး ဘတ္စ္ကားေတြဥဒဟို လူးလားေခါက္တံု႔ေနၾကပါသည္။ သည္ဘတ္စ္ကားေတြထဲ ျပည္႔သိပ္က်ပ္ညပ္ကာ မတ္တပ္တြဲလဲလိုက္ပါသြားေနၾကသူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔အေျခခံလူတန္းစားမ်ား။
သည္အထဲမွာ ကဗ်ာဆရာေတြလည္း ပါပါသည္။ ဒ႑ာရီလာလက္နွင့္ထိသမွ် ေရႊျဖစ္သလို ဘာနဲ႔တိုးတိုး ကဗ်ာလိပ္ျပာနိုးေလ့ရွိေသာကဗ်ာဆရာတို႔ကေတာ့ ဘတ္စ္ကားစီးသည္ကပဲ ကဗ်ာျဖစ္၍ေနျပန္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္ကေလးမွာ ရပ္ေနရတိုင္း ဘတ္စ္ကား၏သယ္ေဆာင္ရာကို လိုက္ပါေနရေလတိုင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕၌ ဘတ္စ္ကားစီးသူ ကဗ်ာဆရာနွစ္ေယာက္ကို သြားသြားျပီးသတိရေနမိသည္မွာ မၾကာခဏပဲျဖစ္ပါသည္။
တစ္ဦးေသာကဗ်ာဆရာက ေအာင္ခ်ိမ့္။
ေနာက္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္က မိုဃ္းေဇာ္။
အမ်ားသံုးကားမ်ား စီးတဲ့အခါ
လမ္းမ်ားက ေျဖာင့္လို႔ျဖဴးလို႔
ငါတို႔ ေနာက္ေျပာင္ေနျခင္းမဟုတ္ပါ။
ငါတို႔ ေနာက္ျပန္ၾကီး သြားေနတယ္။
ငါတို႔ ေဘးတိုက္ၾကီး သြားေနတယ္။
ငါတို႔ေတြ အမ်ားသံုးကားမ်ား စီးတဲ့အခါ။
သည္ကဗ်ာက ကဗ်ာဆရာေအာင္ခ်ိ္မ့္၏လက္ရာျဖစ္ပါသည္။ သူ ျပဇာတ္မင္းသား ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ သည္ကဗ်ာကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စကားဦးသမ္းထားခဲ့သလို ဘတ္စ္ကားစီးသည္႔ ကဗ်ာပဲျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သမိုင္းအဆက္ဆက္ ေပၚထြန္းခဲ့ၾကသည္႔ ေခတ္မ်ား၊ ၀ါဒမ်ား၊ အစိုးရမ်ား ျပီးေတာ့ ေနာက္ကလိုက္ၾကရသည္႔ လူမ်ားကိုသတိရေနမိသည္။ စိတ္ပါသူေတြေရာ စိတ္မပါသူေတြေရာ Yes ေတြေရာ No ေတြေရာ။ ေခါင္းညိတ္ျခင္းေတြေရာ ေခါင္းခါျခင္းေတြေရာ။ ဒါကို ကဗ်ာဆရာက ေနာက္ျပန္ၾကီးေတြတဲ့။ ေဘးတိုက္ၾကီးေတြတဲ့။ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ျဖစ္သလို အေနအထားနဲ႔ အေရွ႕ကို ပါသြားခဲ့ၾကပံု။ သမိုင္း၌ ေဘးတိုက္ ေနာက္ျပန္ လိုက္ပါခဲ့ၾကပံု။
ေၾကးစား
မြန္းက်ပ္ေနရတဲ့အထဲ
အိမ္အျပန္ အလုပ္သမေလးရဲ႕
ဣေျႏၵသိကၡာကို
မထိပါးလိုဘူး။
ေလာ္ရန္ဇို ဆက္တီေပၚမွာ
မာတီနီနဲ႔ ဇိမ္က်ေနတဲ့
က်ားသစ္မေတြရဲ႕ ေသြးညွီနံ႔ကိုသာ
တစိမ့္စိမ့္အရသာခံခ်င္တယ္။
ၾကိဳက္ရင္ေခၚလိုက္ေလ
ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔ လိုက္ခဲ့ဖို႔၀န္မေလးသူ
သူ႔နာမည္က မိုဃ္းေဇာ္
ဒါမွမဟုတ္
ေခတ္ၾကီးရဲ႕ တန္ဖိုးအၾကီးဆံုးယဇ္ေကာင္တဲ့။
ဒါကေတာ့ ကဗ်ာဆရာမိုဃ္းေဇာ္၏ ကဗ်ာ။ သူ႔ "ေၾကးစား" ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ကဗ်ာ။ ဒါကလည္း ဘတ္စ္ကားေပၚကပဲ ထြက္က်လာသည္႔ကဗ်ာ။ အက်ီၤကေလးေတြကလည္း တြန္႔ေၾကလို႔ မ်က္နွာကေလးေတြကလည္း တြန္႔ေၾကလို႔ လက္ထဲမွာ တြန္႔ေၾကေနတဲ့ ပိုက္ဆံကေလးေတြကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားတဲ့ အလုပ္သမကေလးေတြရဲ႕ ဘတ္စ္ကား။
ေက်ာခ်င္းကပ္ ရင္ခ်င္းအပ္ ပြတ္သပ္တိုးေ၀ွ႔ေနရသည္႔ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ဘ၀တူ လိုက္ပါစီးနင္းေနရသူအခ်င္းခ်င္း သည္မိန္းကေလးေတြအေပၚ အသားမယူလိုပါဘူးတဲ့။ မထိပါးလိုပါဘူးတဲ့။ ရိကၡာမယူလိုပါဘူးတဲ့။
ဒါေပမယ့္ ေရႊဖိနပ္ကို ရွပ္တိုက္စီးနိုင္ေသာ အလႊာက ရမၼက္မီးလွ်ံကို ထြန္းညွိဖို႔ ေတာင္းဆိုလာခဲ့ရင္ေတာ့ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔လည္း ေၾကးစားလိုက္ဖို႔ ၀န္မေလးသူပါတဲ့။ ကဗ်ာဆရာ မိုဃ္းေဇာ္က။ ဘ၀တူခ်င္း ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားကို ဖြဲ႔ဆိုေသာ ကဗ်ာ။
ကဗ်ာဆရာေတြ ဘတ္စ္ကားစီးေတာ့လည္း ဘတ္စ္ကားက ကဗ်ာျဖစ္ျပန္ပါသည္။ ကဗ်ာဆရာေအာင္ခ်ိမ့္က ေခတ္ေတြ လူေတြ သဟဇာတမျဖစ္ဘဲ တရြတ္တိုက္ၾကီးျဖစ္ေနပံုကို ေဘးတိုက္ ေနာက္ျပန္ လိုက္ပါသြားၾကပံုနွင့္ ကဗ်ာဖြဲ႔သည္။ ကဗ်ာဆရာမိုဃ္းေဇာ္ကေတာ့ ဘ၀တူခ်င္း စာနာစိတ္ကိုဖြဲ႔ပါသည္။
ဘတ္စ္ကားေတြ မွတ္တိုင္ေတြမွာ ၀င္လ်က္ထြက္လ်က္
လူေတြကလည္း ဆင္းလ်က္တက္လ်က္။
ေမာင္သာခ်ိဳ
ပိေတာက္ပြင့္သစ္ စာေပအနုပညာမဂၢဇင္း
ဒီဇင္ဘာ ၊ ၂၀၀၉
No comments:
Post a Comment