Sunday, January 13, 2013

ဟစ္စထြီထဲမွာ ဂ်က္ကိုထားရစ္ခဲ့

စာေပအနုပညာသုခုမတည္းဟူေသာ ဘာသာရပ္အေပၚ၌ ကၽြနု္ပ္ဆရာၾကီးဂ်က္ကဲ့သို႔ပင္ၾကိဳးစားဖတ္ရႈျပဳစုေရးသား စ်ာန္၀င္စားလ်က္ရွိၾကကုန္သည္႔ ကၽြနု္ပ္၏ ေရးေဖာ္ေတြးေဖာ္ ေဆြးေဖာ္အေပါင္းတို႔အား လက္ဦးမဆြ ကၽြနု္ပ္ေမးထည္႔ခ်လိုက္ခ်င္ေသာ ေမးခြန္းမွာကား ခင္ဗ်ားတို႔တစ္ေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက ျဖစ္ေနၾကျပီလဲဟူေသာ ေမးခြန္းပင္တည္း။ မွန္ေခ်သည္။ စကားေျပာေသာအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကဲ့သို႔ပင္ ဘြင္းဘြင္းၾကီးေျပာခ်တတ္ေခ်ေသာ အကၽြနု္ပ္က သို႔ကလိုသာလွ်င္ ဘြင္းဘြင္းၾကီးတုတ္ထိုးအိုးေပါက္ ေမးထည္႔လိုက္ခ်င္ေတာ့ပါသည္။ ခင္ဗ်ားတို႔တေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာတုန္းက ျဖစ္ေနၾကပါျပီလဲ။

ဂ်က္၏မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာေမာင္တင္ဆင့္ကမူကား မေဟသီမဂၢဇင္း၏ စာမ်က္နွာမ်ားေပၚမွေန၍ အနွီအခ်ိန္က စိုးျမင့္လတ္ကားမျဖစ္ေသးေခ်။ ေမာင္ခိုင္မာကား ျဖစ္ေခ်ျပီ။ ေန၀င္းျမင့္ကား ျဖစ္လုျဖစ္လု၊ သဲအိမ္ေမာင္ေန၀ါကား ျဖစ္ေတာ့မလို တန္းလန္း၊ မိမိ ေမာင္တင္ဆင့္ကား ျဖစ္နွင့္ျပီ၊ ကိုေဖျမင့္လည္း မိမိနွယ္ျဖစ္ဖို႔ အားယူေနပါျပီ။ စသည္ စသည္ျဖင့္ အနွီျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္မ်ားကို အထူးပင္ စိတ္၀င္တစား ေရးသားမွတ္တမ္းတင္လ်က္ရွိပါ၏။ ေမာင္တင္ဆင့္၏ ပံုမနွိပ္ရေသးေသာ စာေပသံုးေ၀ါဟာရမ်ား အဘိဓာန္အလိုအရ '' ျဖစ္သည္ '' ဟူသည္မွာ '' စာေပေလာက၌ ေနရာတစ္ေနရာရသြားျခင္း '' ဟူ၍ အနက္ထြက္ေနဟန္ တူပါသည္။ အနို႔ေၾကာင့္ ကၽြနု္ပ္က အနွီေ၀ါဟာရကို အေၾကာင္းျပဳကာ ခင္ဗ်ားတို႔တေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာတုန္းက ျဖစ္ေနၾကျပီလဲဟူ၍ ေမးထည္႔လိုက္ျခင္း ျဖစ္ဘိပါ၏။ ဟုတ္ကဲ့ ။ ခင္ဗ်ားတို႔၏ ခ်စ္မိတ္ေဆြ ကၽြနု္ပ္ဆရာၾကီးဂ်က္ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဟိုးေတာ္ေတာ္ ေစာေစာတုန္းကတည္းကပင္ ျဖစ္ေနခဲ့သူ ျဖစ္ေခ်ေလေတာ့သည္တမံု႔။

ကၽြနု္ပ္ဂ်က္သည္ မည္သည္႔အခ်ိန္ေလာက္တုန္းက မည္သို႔မည္ပံုဂ်က္ဟူ၍ ျဖစ္ခဲ့ေလတံုသနည္းဟူေသာ အေၾကာင္းမွာကား အလြန္အင္မတန္မွကိုပင္လွ်င္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းလွေသာအခ်က္ ျဖစ္ပါ၏။ ယင္းနွင့္ပက္သက္၍ ပြင့္သစ္လူငယ္တစ္ဦးကပင္လွ်င္ ဂ်က္ျဖစ္လာပံုသမိုင္း ဟူ၍ က်မ္းတစ္ေစာင္ျပဳစုေနသလိုလို သတင္းသဲ့သဲ့ၾကားမိရာ လြန္စြာမွ ေလ်ာ္ကန္ေသာအမႈျဖစ္ပါ၏။ ထားေတာ့။ စကားကိုဆက္ရေသာ္ ဂ်က္ျဖစ္လာပံုသည္ကား လြန္စြာမွကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွပါ၏ ။ ထိုအခ်ိန္မ်ားတုန္းဆီက ကၽြနု္ပ္သည္ မဂၢဇင္းမည္ကာမတၱေလးတစ္ေစာင္၌ သံုးေၾကာင္းကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္မွ်သာလွ်င္ ပါ၀င္ခြင့္ရထားျပီးစ လူမသိသူမသိ ကာလကေလးျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေစကာမူ ကၽြနု္ပ္သည္ကား မိမိကုိယ္မိမ္ိ အထင္ၾကီးကာ အတင္းကိုပင္ က်ယ္ပစ္လိုက္ခဲ့ပါေလ၏ ။

ကၽြန္ုပ္သည္ စာေပေၾကာင့္သာလွ်င္သာမက ဘ၀ေနထိုင္မႈ၊ ဘ၀ရပ္တည္မႈ၊ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈမ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ လူထုအေပါင္း၏ ေလးစားျခင္းကို ခံေနၾကရေပေသာ သတင္းစာဆရာ စာေရးဆရာမၾကီးအေမလူထုေဒၚအမာ၊ စာေရးဆရာကဗ်ာဆရာၾကီး ဒဂုန္တာရာ၊ စာေရးဆရာၾကီးဆရာပါရဂူ၊ စာေရးဆရာဘာသာျပန္ဆရာၾကီး ဆရာျမသန္းတင့္၊ စသည္စသည္တို႔၏ အိမ္မ်ားကိုဇြတ္ေရာအတင္းေရာဆိုသလို ၀င္ထြက္သြားလာပစ္လိုက္ခဲ့ပါ၏။ ယင္းသည္ကား ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းဟူသည္႔လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ အင္ထရိုဒတ္ရွင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေခ်ေလသည္တမံု႔။

အခါတစ္ပါးဆီ၌ ကၽြန္ုပ္သည္ ဆရာဒဂုန္တာရာ ေနထိုင္ရာ ေမွာ္ဘီျမိဳ႕ကေလးဆီသို႔ တစ္ေခါက္ေရာက္သြားခဲ့ပါ၏ ။ ထုိစဥ္က ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ ယခုကဲ့သို႔ ကေမာၻဇ၌မဟုတ္ဘဲ ေမွာ္ဘီ၌ေနထိုင္စဥ္ ကာလမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ကၽြန္ုပ္ေရာက္သြားေသာေန႔သည္ကား ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ေမြးေန႔ပြဲကေလး က်င္းပေနေသာကာလလည္း ျဖစ္ပါဘိ၏

ကၽြနု္ပ္တို႔ကား ထိုပြဲ၌ ကံအားေလ်ာ္စြာ ဆရာဒဂုန္တာရာနွင့္ တစ္၀ိုင္းတည္း ထမင္းစားခြင့္ရခဲ့ပါ၏။ ထိုအခါ ဆရာဒဂုန္တာရာနွင့္ တစ္ခြန္းစနွစ္ခြန္းစ ဆိုသလို စကားေျပာခြင့္ရရွိလိုက္ပါသည္။
►ဆရာ တရုတ္ျပည္ကို သြားဖူးတယ္ေနာ္
☼ဟုတ္ကဲ့
►ဆိုဗီယက္ကိုလည္းေရာက္ဖူးတယ္မို႔လား
☼ဟုတ္တယ္ဗ်ာ
►ေအးမယ္ေနာ္ဆရာ
☼ေအးတယ္ဗ်
ဒါပဲျဖစ္ပါသည္။ ဆရာနွင့္ေျပာခြင့္ရလိုက္သည္မွာ ဤမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ကၽြနု္ပ္ကား ေနာက္တစ္လတြင္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္၌ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးေခ်သည္တည္႔။ ကၽြနု္ပ္သည္ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ေမြးေန႔ပြဲသို႔ေရာက္ရွိသြားျပီး ဆရာက အတင္းဇြတ္ေခၚေနသျဖင့္ ဆရာ့ထမင္း၀ိုင္းမွာပင္၀င္ထိုင္လိုက္ရပါသည္။ ဆရာက ကၽြနု္ပ္နွင့္စကားေျပာလိုဟန္ တူ၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တကယ့္တကယ္ ေျပာျဖစ္ၾကျပန္ေတာ့လည္း စကား၀ိုင္းမွာ မျပတ္နိုင္ေတာ့။ တရုတ္ျပည္၏ အေျခအေန၊ ဆိုဗီယက္၏ လက္ရွိအေနအထားမ်ားကို ကမာၻ႔ရာသီဥတု အေျခအေနမ်ားနွင့္ပါ နႈိင္းယွဥ္ဆက္စပ္ျပီး သံုးသပ္မိၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတို႔သည္ကား ကၽြန္ုပ္၏ေဆာင္းပါးမွ အခ်ဳိ႕ေသာ အေရးအသားမ်ားေပတည္း။ စာဖတ္ပရိသတ္သည္ကား ကၽြနု္ပ္ကိုျဖံဳသြားဘိေခ်သည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာနွင့္ပင္ သို႔ကလိုေဆြးေနြးေနေလသည္ ဆိုေလေတာ့ မေခေသာ ဂ်က္ေပေပါ့။ ဂ်က္ကား အနည္းငယ္ျဖစ္၍ သြားခဲ့ေခ်ေလသည္။

ဂ်က္သည္ တခါကလည္း မႏၱေလးေရႊျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးသို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါေသးသည္။ အေမလူထုေဒၚအမာ၏ ေမြးေန႔ပြဲသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ကၽြနု္ပ္က ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းမွာပင္ အေမ့အား စတင္နႈတ္ဆက္ခဲ့ပါသည္။
►အေမ ေနေကာင္းတယ္ေနာ္
☼ေအးကြယ္ သားတို႔က်န္းမာေရးဂရုစိုက္ေနာ္
ဒါပဲျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါမွ်မဆံုဘူးေသာ ဂ်က္လို သာမညသံုးေၾကာင္း ကဗ်ာရွင္ေလးကို အေမလူထုေဒၚအမာက သည္႔ထက္ပို၍ ေျပာစရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ဂ်က္ကား ေနာက္တစ္လမွာပင္ ေဆာင္းပါးၾကီးကို ေရးေခ်ေတာ့ေလသည္။ မိမိထင္ထားသည္႔အတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အေမလူထုေဒၚအမာက မိမိကိုေတြ႔သည္နွင့္ မိမိ၏ က်န္းမာေရးကိုပင္ အဓိကထား၍ ေမးလာခဲ့ေပျပီ။ မိမိကား စားခ်င္မွစား၊ အိပ္ခ်င္မွအိပ္၊ အရက္ကို မိုးလင္းမိုးခ်ဳပ္ေသာက္၊ စာကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္မေရး။ ဒါကို လူၾကီးေတြက အားမလိုအားမရျဖစ္ဟန္ တူသည္။ မိမိတစ္ေယာက္ ပန္းေကာင္းအညႊန္႔က်ိဳးျဖစ္မည္ကို စိုးရိမ္ေနဟန္ တူသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေမက က်န္းမာေရး ဂရုစိုက္ဖို႔ အထူးသတိေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိကား အေမ့ကို ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ ္လစဥ္လတိုင္း သားကဗ်ာေတြ စာေတြကို မဂၢဇင္းေတြအတြက္ ၾကိဳးစားေရးေပးပါ့မယ္အေမရယ္ဟု စိတ္ထဲတြင္ တီးတိုးေရရြတ္လ်က္။
အနွီသုိ႔ ဤသို႔မ်ားျဖင့္ ဂ်က္က စြတ္ရြတ္ ေရးခ်လိုက္ေလေသာအခါ လူေတြက ဂ်က္ကို ရွိန္သြားၾကျပန္ပါသည္။ အေမလူထုေဒၚအမာလို ဆရာမၾကီးကေတာင္ သူ႔က်န္းမာေရးကို ဂရုထားရတဲ့ ဂ်က္ကြ ဘာညာနွင့္။ ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းကား ျဖစ္ေနခဲ့ပါေလျပီ။

အခါတစ္ပါး၌မူ ဂ်က္တစ္ေယာက္ ဆရာျမသန္းတင့္နွင့္ ဆံုေတြ႔ခဲ့ဖူးပါသည္။ ဂ်က္တစ္ေယာက္တည္းကား မဟုတ္။ ဆရာျမသန္းတင့္နွင့္ သိကၽြမ္းျပီးျဖစ္ေသာ ကဗ်ာဆရာသံုးေလးေယာက္နွင့္အတူ ဆရာ့ထံ ကပ္လိုက္သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာက ကၽြနု္ပ္တို႔အျပန္တြင္
☼လုပ္ၾကစမ္းပါဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔လူငယ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္အားထားတယ္ ဟု ေျပာလိုက္ရာ ဂ်က္အဖုိ႔ အကြက္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖင့္ -
ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အားထားတယ္။ ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အားထားတယ္။ ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အားထားတယ္။ ဆရာျမသန္းတင့္၏ စကားဆိုသံၾကီးကား ကၽြနု္ပ္၏ ေနာက္၀ယ္ အရိပ္သဖြယ္လိုက္၍ ေနပါေတာ့၏။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲတြင္လည္း ထိုအသံ၊ မူးယစ္ေ၀ေသာ ေႏြမိုးေဆာင္းညမ်ားတြင္လည္း ထိုအသံ၊ စာေရးစားပြဲတြင္လည္း ထိုအသံ ကပ္ျငိ၍ ေနပါသည္။ ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အားထားတယ္တဲ့။ ကၽြနု္ပ္ကို ဆရာျမသန္းတင့္က။ ယင္းကား အေၾကာင္းရွိရေပမည္။စသည္စသည္ျဖင့္ ကၽြနု္ပ္က မိမိကိုယ္မိမိ သို႔နွယ္ ခပ္ထြားထြားကေလး ေရးခ်ထည္႔လိုက္ရာ လူတို႔ ကၽြနု္ပ္ကို လန္႔သြားၾကျပန္ပါသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္ကေတာင္ အားထားရတဲ့ ဂ်က္တဲ့ဟ ဘာညာ။ ဂ်က္ျဖစ္ေနခဲ့ပံုေပါ့။

ယင္းေနာက္တစ္ခါသားဆီတြင္လည္း ဆရာပါရဂူရွိရာ လက္ဖက္ရည္၀ိုင္းကေလးတစ္၀ိုင္းတြင္ ကၽြနု္ပ္အမွတ္မထင္ ထိုင္ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ စာေပမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေခၚသြား၍ ျဖစ္ပါ၏။ ကၽြနု္ပ္ဂ်က္ ဦးစြာထအျပန္ ဆရာပါရဂူက -
☼ျပန္ေတာ့မလို႔လား ဟု လူမႈေရးအရ နႈတ္ဆက္ပါသည္။ ကၽြနု္ပ္ကား ေရးကြက္၀င္ခဲ့ျပန္ေခ်ျပီ။
ကၽြန္ုပ္ကား ျမန္မာစာေပနွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာလာဆိုလာရျပီဆိုလွ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ အဆံုးမသတ္ခ်င္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ အျခားစာေပကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ျပန္ရန္ျပင္ရပါသည္။ ဒါကို ဆရာပါရဂူကား ကၽြနု္ပ္ကို ျပန္ေစခ်င္ပံုမရ။ ကၽြနု္ပ္နွင့္ စကားေျပာရသည္ကို ၀ဟန္မတူ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျပန္ေတာ့မလို႔လားဟု ဆုိလာခဲ့ပါ၏။ ကၽြန္ုပ္ကား အခ်ိန္မေပးနိုင္ျပီ။
ကၽြနု္ပ္ကား ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္၌ သို႔ကလို ေရးထည္႔လြႊတ္လိုက္ရာ စာေပေလာက၌ ကၽြနု္ပ္အား ရြံ႕သြားၾကျပန္ပါသည္။ ဆရာပါရဂူကေတာင္ မျပန္ဖို႔တားေနရတဲ့ ဂ်က္ဟ ဟူ၏။

စကားအရပ္ရပ္ကို ျပန္ခ်ဳပ္ရေသာ္ ကၽြနု္ပ္ဂ်က္သည္ သံုးေၾကာင္းကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ပါဖူးရံုမွ်သာရွိေသး။ လူၾကီးသူမမ်ားနွင့္ အကၽြမ္း၀င္သေယာင္ေယာင္၊ လူၾကီးသူမေတြက မိမိကို ေလးစားေနသေယာင္ေယာင္ ေဆာင္းပါးေတြ အတြဲလိုက္ ေရးလႊတ္ထည္႔လိုက္ရာ ဟိုးေတာ္ေတာ္ေစာေစာကပင္ ဂ်က္ .. ဂ်က္ နွင့္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါေလ၏။

အနို႔နွင့္ တစ္ေန႔ေသာအခါ၀ယ္ ဂ်က္ထံသို႔ လူေလးငါးေယာက္ေရာက္ရွိလာပါသည္။ တစ္ေယာက္ကား ဂ်က္၏လူရင္း သပြတ္အူစိုးျမင့္။

►ဒီမယ္ ေမာင္ရင္ဂ်က္၊ ဒီလူေတြကို ျမင္ဖူးရဲ႕မဟုတ္လား။ ေမာင္ရင္ဂ်က္နဲ႔ ဟိုပြဲဒီပြဲေတြမွာ ခဏခဏဆံုတဲ့ စာေမြ႔သူေတြေလ ။
ဂ်က္ကား အားလံုးေသာ မ်က္နွာသိမ်ားကို ေစ့ငုၾကည္႔ေနမိဆဲမွာပင္ သပြတ္အူစိုးျမင့္က သူ၏စကားကို ဆက္ေပေတာ့ရာ ရွည္လ်ားလြန္းစြဘိတကား။
►ေမာင္ရင္ဂ်က္၊ ဆရာဒဂုန္တာရာနဲ႔ စကားေျပာတုန္းကေရာ အေမလူထုေဒၚအမာက ေမာင္ရင္ဂ်က္ကို နႈတ္ဆက္တုန္းကေရာ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔၊ ဆရာပါရဂူတို႔ဆီ ေမာင္ရင္ဂ်က္သြားတုန္းကေရာ သည္လူေတြ တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ရွိေနၾကတာခ်ည္းပဲ။ လူၾကီးေတြက ေမာင္ရင္ဂ်က္ကို ဘယ္သူမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး ကိုယ့္ဆရာရယ္။ လူမႈေရးအရ နႈတ္ဆက္လိုက္တာကိုပဲ ေမာင္ရင္ဂ်က္က ဆရာၾကီးေလသံဖမ္းျပီး သမိုင္း၀င္ပုဂိၢဳလ္စတိုင္လ္နဲ႔ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးေနလိုက္တာ။ စာေရးဆရာ၊ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္ခ်င္ရင္ စာေကာင္းေကာင္းေရးနိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားရမယ္ ေမာင္ရင္ဂ်က္ရဲ႕။ ခုဟာက ေမာင္ရင့္နွယ္ ...
ဤေနရာတြင္ သပြတ္အူစုိးျမင့္က စကားကို Half timeသေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ေခတၱရပ္ဆိုင္းထားသည္။ ျပီးမွ
►ကိုယ့္လူက ဆရာၾကီးဂ်က္ ၊ ဆရာၾကီးဂ်က္နဲ႔ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ..
ကၽြန္ုပ္ကား မေအာင့္နိုင္လြန္းသည္ေၾကာင့္ ဒါေပမ့ဲဘာျဖစ္သလဲဗ်ာတို႔ရယ္ဟု အေမးစကားကို အေျပးအလႊား ျပဳမိပါေခ်ေတာ့၏။ ထိုအခါ အားလံုးက -
► ေသာက္ရူးၾကီး ျဖစ္ေနတာဗ်
ဟူေခ်၏။ တစ္ခါက ဂ်က္ဟူ၍ ျဖစ္ခဲ့တုန္းက ျဖစ္ဘိပါေခ်သည္တည္း။

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း
၁၉၉၉၊စက္တင္ဘာ

1 comment: