Friday, March 1, 2013

အျမဲတမ္းလက္ဖမိုး(သို႔မဟုတ္) Ali Farzat



ေဟာဒီကမာၻၾကီးမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕လက္ေတြ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ရွိေနၾကတာလဲလို႔ တစ္ခါတစ္ခါကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္။ က်ဳပ္လက္က တိုတိုတုတ္တုတ္ဗ်၊ သမီးလက္က သြယ္သြယ္လွလွေလးရွင့္၊ အန္တီ့လက္က တစ္ပတ္တစ္ခါ ပံုေဖာ္ထားတဲ့လက္သည္းေတြနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္က လက္ေခ်ာင္းမွာတက္တူးနဲ႔၊ မမလက္က အဆစ္ေတြမညီဘူး၊ အဘြားလက္ကတုန္ေနပါျပီကြယ္၊ စသျဖင့္ ဒီလိုအေျဖေတြပဲျပန္ရမည္ထင္။ ထားေတာ့။ ဒါကအေပၚယံပံုပန္းအသြင္သ႑ာန္မ်ားသာ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက လက္နွစ္ဖက္ကက်င့္အပ္ေသာတရား။
တရားကနွစ္ပါးသာ။ လက္ဖမိုးလား၊ လက္ဖ၀ါးလား။ လက္ဖမိုးဆိုတာက ေမွာက္ထားတာ။ ေပးလိုက္မယ္၊ စြန္႔လႊြတ္လိုက္မယ္၊ အနစ္နာခံလိုက္မယ္ ဆိုသည္႔သေဘာ။ လက္ဖ၀ါးဆိုတာက ျဖန္႔ထားတာ။ ယူလိုက္မယ္၊ သိမ္းပိုက္လိုက္မယ္၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာလိုက္မယ္ဆိုသည္႔သေဘာ။ ကၽြန္ေတာ္အၾကမ္းဖ်ဥ္းအခ်ိဳးခ်ၾကည္႔လိုက္ပါသည္။ မ်က္စိေရွ႕မွာ လက္ဖ၀ါးေတြသာ အလုအယက္ေပၚလာခဲ့ေပါ့။



ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကမာၻၾကီးရဲ႕ ရွားရွားပါးပါးလက္ဖမိုးပိုင္ရွင္မ်ားဆီ စိတ္ကလြင့္သြားျပန္ပါသည္။ ဂႏီၵ၊ ေခ်ေဂြဗားယား၊ အိုင္းစတိုင္း၊ နီကိုလာတက္စ္လာ၊ ငုရင္ဗန္ထရြိဳင္း၊ ဗို္လ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး၊ မာသာထရီဇာ၊ စသည္ျဖင့္။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ကမာၻေလာကၾကီးကို ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ေပးဆပ္ခဲ့သူမ်ားလို႔ ဆိုလွ်င္ မွားမည္မထင္။ ဒီလိုသူရဲေကာင္းေတြအတြက္ ကဗ်ာဆရာလွသန္းက "လက္"ဆိုသည္႔ကဗ်ာျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ဖူးပါသည္။

"အဲဒီလက္က အဲဒီလက္ကို လက္တို႔ျပီးသတိေပးတယ္
အဲဒီလက္က အဲဒီလက္ကို လက္ဖ်ားခါလိုက္ပါတယ္"... တဲ့။

ဒါက ကဗ်ာထဲက စကားလံုးတခ်ိဳ႕။ ဒီကဗ်ာကို ျပန္သတိရေနရင္း မၾကာေသးခင္ကကမာၻ႔စာနယ္ဇင္းေလာကကို ကိုင္လႈပ္ခဲ့တဲ့လက္အစံုဆီကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ေတြ ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။

သူ႔ကို ေမြးဖြားခဲ့တာက ၁၉၅၁ခုနွစ္၏ ဇြန္လ ၂၂ရက္ေန႔တြင္ျဖစ္သည္။ လူ႔အခြင့္အေရးအခ်ိဳးေဖာက္ခံရဆံုး ဆီးရီးယားနိုင္ငံ၏ ဟာမာ(Hama)ျမိဳ႕။ သူက အသက္ ၁၄ နွစ္အရြယ္ကတည္းက al-Ayyamသတင္းစာမွာ ေရွ႕ထြက္ကာတြန္းဆရာျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ႔အသက္ ၁၉နွစ္အရြယ္၊ ၁၉၇၀ခုနွစ္မွာေတာ့ ဒမက္စ္ကပ္(Damascus)အနုပညာတကၠသိုလ္ကို တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့ျပီး ေက်ာင္းမျပီးခင္ ၁၉၇၃ခုနွစ္တြင္ ကာတြန္းေလာကထဲသို႔ ေျခစံုပစ္၀င္ခဲ့သည္။ သူကေတာ့ ၂၀၁၂ခုနွစ္ရဲ႕ "လက္မရြံ႕သတင္းကာတြန္းဆု"ကို ရရွိထားသည္႔၊
ကမာၻေက်ာ္တိုင္းမ္မဂၢဇင္းၾကီး၏ ကမာၻ႔ၾသဇာအရွိဆံုးလူပုဂိၢဳလ္(၁၀၀)စာရင္းတြင္ ထည္႔သြင္းေဖာ္ျပခံခဲ့ရသည္႔၊ ၁၉၈၀ခုနွစ္ဂ်ာမနီနိုင္ငံဘာလင္ျမိဳ႕၏ကာတြန္းျပပြဲတစ္ခုတြင္ ပထမဆုရရွိခဲ့သည္႔၊ ျပင္သစ္အေျခစိုက္(Le Monde)သတင္းစာ၏ ပင္တိုင္ကာတြန္းဆရာျဖစ္သည္႔၊
၁၉၈၉ခုနွစ္တြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ကာတြန္းျပပြဲကို ျပင္သစ္မွာပဲက်င္းပခဲ့သည္႔
အလီဖာဇက္(Ali Farzat)ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ရဲ႔လက္က ဘယ္လိုလက္မ်ိဳးလဲ။ လက္ဖမိုးလား၊ လက္ဖ၀ါးလား။ မၾကာခင္မွာပဲ အေျဖထြက္လာခဲ့သည္။ သူ၏ ပထမဆံုးျပပြဲက ပဲရစ္ျမိဳ႕မွာ။
အမည္က "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးနွင့္အေဆာင္အေယာင္မ်ား"တဲ့။ အာဏာရွင္ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ကို ထိထိမိမိေလွာင္ေျပာင္ခဲ့တဲ့ကာတြန္းေတြျဖစ္သည္။ ထိုကာတြန္းေတြထဲက တစ္ကြက္မွာ ငတ္မြတ္ေနေသာျပည္သူမ်ားကို အစားအစာမ်ားအစား စစ္ဘက္ဆိုင္ရာဆုတံဆိပ္မ်ားေပးကမ္းေနေသာ အာဏာရွင္တစ္ဦးပံုလည္း ပါ၀င္သည္။ ထိုသို႔ေသာ ကာတြန္းမ်ားေၾကာင့္ အီရတ္၊ ေဂ်ာ္ဒန္ နွင့္ လစ္ဗ်ားနို္င္ငံတို႔က သူ႔ကို ျပည္၀င္ခြင့္ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ သူရဲ႕ကာတြန္းဆြဲသက္တမ္း အနွစ္ ၃၀အတြင္းတြင္ နိုင္ငံတကာဆုေပါင္း ၁၃ ဆုနွင့္ နိုင္ငံတကာျပပြဲေပါင္း ၃၁ပြဲကို ျပသနိုင္ခဲ့သည္။
အလီဖာဇက္သည္ ၂၀၀၁ခုနွစ္က စတင္၍ al-Domain(မီးအိမ္ရွင္)အမည္ရွိ အပတ္စဥ္ထုတ္နိုင္ငံေရးစာေစာင္တစ္ခုက ဦးစီးထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ နိုင္ငံတြင္းက ျခစားမႈမ်ား၊ မတရားမႈမ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကိုေထာက္ျပသေရာ္သည္႔ ကာတြန္းမ်ားေ၀ေ၀ဆာဆာေဖာ္ျပခဲ့သျဖင့္ ပထမဆံုးစာေစာင္သည္ ၄နာရီအတြင္း ေစာင္ေရ ၅၀၀၀၀ေက်ာ္ခ်က္ခ်င္းကုန္သြားေအာင္ ေရာင္းအားေကာင္းခဲ့ေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ အစိုးရ၏ဖိနွိပ္မႈမ်ား၊ တင္းၾကပ္ေသာဆင္ဆာဥပေဒမ်ားေၾကာင့္ ၂၀၀၃ခုနွစ္တြင္ စာေစာင္မွာ ပိတ္သိမ္းခံလိုက္ရသည္။ ဒါေတြက သူေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာလမ္းေၾကာင္း၊ သူပိုင္ဆိုင္ခဲ့ေသာ လက္အစံု၏တန္ဖိုးေတြပင္။

ဆီးရီးယားနိုင္ငံ၏ လက္ရွိသမၼတအာဆတ္သည္ သမၼတမျဖစ္မီက အလီဖာဇက္၏ မိတ္ေဆြတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေရြးေကာက္ခံမဟုတ္ေသာ၊ အာဏာရွင္စနစ္ကိုဦးေဆာင္ေသာ အာဆတ္ကို ဆန္႔က်င္သည္႔အဓိကရုဏ္းမ်ား၊ လူထုအံုၾကြမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာခ်ိန္တြင္ အလီဖာဇက္မွာ ျပည္သူလူထုဘက္မွ မားမားရပ္တည္ခဲ့သည္။ ဆီးရီးယားအံုၾကြမႈၾကီး မတ္လ ၁၅ရက္၊ ၂၀၁၁ခုနွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ခ်ိန္မွာေတာ့ အလီဖာဇက္သည္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုဆန္႔က်င္ေသာ ကာတြန္းမ်ား ျပတ္ျပတ္သားသားေရးပါေတာ့သည္။ ကာတြန္းတစ္ခုတြင္ မိန္႔ခြန္းေျပာေနေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပံုကို ေရးဆြဲထားသည္။ သူေျပာေနသည္႔စကားေတြက အသည္းပံုေလးေတြ၊ ပန္းပြင့္ေလးေတြ။ သေဘာကေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ၊ အၾကင္နာတရားေတြေပါ့။ သူ႔ေခါင္းကိုၾကည္႔လိုက္ေတာ့ ေခါင္းပံုစံကေသနတ္ၾကီးျဖစ္လို႔ေနသည္။ ေနာက္ကာတြန္းတစ္ခုတြင္ မိန္႔ခြန္းေျပာဖို႔အခမ္းအနားျပင္ဆင္ေနပံု။ လူပံုသ႑ာန္အရုပ္ေတြကို ထိုင္ခံုေတြေပၚေနရာခ်ေနသည္႔ လူတစ္ဦး။ သေဘာကေတာ့ နားေထာင္သူမရွိ၊ ေထာက္ခံသူမရွိ၊ အဓိပၸါယ္မရွိသည္႔ စကားေတြကို ပရိသတ္အတုျဖင့္ေျပာဦးမည္ေပါ့ေလ။ ေနာက္ပံုတစ္ခုမွာေတာ့ လူတစ္ဦးက ထိုင္ခံုတစ္ခုဆီသြားဖို႔ ၾကားထဲတြင္ရွိေသာက်င္းခ်ိဳင့္ၾကီးအား အေလာင္းမ်ားျဖင့္ဖို႔၍ေနပံု။ ေခါင္းေဆာင္ေနရာတစ္ခုရဖို႔ ျပည္သူေတြကို သတ္ျဖတ္ခ်နင္းလိုက္သည္႔သေဘာ။ ေနာက္ထပ္တစ္ခုက ဆင္းရဲသားျပည္သူတစ္ဦး၊ အမွန္တရားဘက္ေတာ္သားတစ္ဦးက ၁+၁=၂ ဟုဆိုေနသျဖင့္ အစိုးရဘက္ေတာ္သားတစ္ဦးက ဂုတ္ကိုအတင္းဆြဲေခၚေနပံု။ တရားသူၾကီး(သို႔)ေခါင္းေဆာင္ၾကီးကေတာ့ ၁+၁=၅ဟု ဇြတ္ပင္ဆိုေနေပသည္။ ဒီေလာက္ဆို အလီဖာဇက္၏ ခံယူခ်က္နွင့္အမွန္တရားအေပၚခ်စ္မက္စိတ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သိရွိရိပ္မိျပီ။

























တစ္ခါတစ္ခါတြင္ မတရားဖိနွိပ္ေသာ အာဏာရွင္ေခါင္းေဆာင္တို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်းဇူးတင္ဖို႔ေကာင္းသည္။ သူ႔အလိုလိုသူရဲေကာင္းျဖစ္ျပီးသား၊ သူ႔အလိုလိုျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားျဖစ္ျပီးသား၊ သူ႔အလုိလိုကမာၻၾကီးကေလးစားျပီးသား ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ပို၍ပို၍သူရဲေကာင္းျဖစ္ေအာင္၊ ပို၍ပို၍ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ျဖစ္ေအာင္၊ ပို၍ပို၍ကမာၻၾကီးက အာရံုစိုက္မိေအာင္တြန္းပို႔ေပးတတ္ၾကသည္။ ဒါကလည္း အာဏာရွင္၊အာဏာရူးတို႔၏ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကို ေမွးမွိန္သြားေအာင္ဖံုးကြယ္ရင္း မေတာ္တဆျဖစ္သြားၾကသည္႔ကိစၥ။
သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ရင္းက သူရဲေကာင္းတို႔ကို ကမာၻၾကီးက မွတ္မွတ္ထင္ထင္ရွိလာေလသည္။ ထို႔အတူ အလီဖာဇက္၏ဂုဏ္သတင္းသည္ ကမာၻ႔မီဒီယာေလာကၾကီးကို ကိုင္လႈပ္ပစ္လိုက္၏ ။

အခ်ိန္က ၾသဂုတ္လ ၂၅ရက္၊ ၂၀၁၁ခုနွစ္။ ျပည္သူ႔ကာတြန္းဆရာအလီဖာဇက္ကို မ်က္နွာဖံုးစြပ္လက္နက္ကိုင္မ်ားက ဒမက္စ္ကပ္ျမိဳ႕လယ္ေခါင္တြင္ ကားထဲမွဆြဲထုတ္ျပီးရိုက္နွက္ခဲ့သည္။ သူ၏လက္နွစ္ဖက္ကို အဓိကထားျပီးျပင္းျပင္းထန္ထန္ရိုက္ခ်ိဳးအျပီးတြင္ လက္နက္ကိုင္တို႔က စကားတစ္ခြန္းေျပာသြားခဲ့သည္။
"ေနာက္တစ္ခါမင္း ငါတို႔အစိုးရကိုေလွာင္ရဲေလွာင္ၾကည္႔စမ္း၊ ဒါက အကင္းပဲရွိေသးတယ္"

ေသလုေမ်ာပါးဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္ အလီဖာဇက္ကိုေလယာဥ္ကြင္း၏တစ္ဖက္၊ လူသူျပတ္လပ္ေသာေနရာတြင္ေတြ႔ခဲ့ၾကရသည္။ ေတြ႔ခဲ့ရသူမ်ားကေဆးရံုသို႔ပို႔အျပီး ကမာၻၾကီးက ဒီသတင္းကို သိသြားေတာ့သည္။
ကမာၻ႔အနုပညာရွင္အေပါင္း၊ ကမာၻ႔မီဒီယာအေပါင္းတြင္ ဆီးရီးယားအာဏာပိုင္မ်ားသည္ ရစရာမရွိေအာင္ ကဲ့ရဲ႕ရႈံ႕ခ်ခံခဲ့ရသည္။ အေမရိကန္နိုင္ငံကလည္း "ဒါဟာ ၾကိဳတင္ၾကံစည္ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိအၾကမ္းဖက္မႈ" ဟု သေဘာထားထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ေသြးတစက္စက္က်ေနေသာ လက္နွစ္ဖက္ကိုပတ္တီးစီးထားခ်ိန္တြင္
အလီဖာဇက္က "ကၽြန္ေတာ္ဟာ အာဏာရွင္စနစ္ကိုတိုက္ဖ်က္ဖို႔ေမြးဖြားလာတဲ့ ကာတြန္းဆရာပါ"ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ကမာၻ႕ပံုနွိပ္စာေစာင္မ်ား၊ အြန္လိုင္း၀ဘ္ဆိုက္ဒ္မ်ားတြင္ အလီဖာဇက္ကိုဂုဏ္ျပဳ၍ ဆီးရီးယားအစိုးရကိုေလွာင္ေျပာင္ေသာကာတြန္းမ်ားေ၀ေ၀ဆာဆာထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထိုပံုမ်ားထဲတြင္ သမၼတအာဆတ္ကိုကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းက ထိုးစိုက္လိုက္သျဖင့္ယိုင္နဲ႔သြားခဲ့ပံု၊ အာဏာပိုင္မ်ားက အလီဖာဇက္၏လက္မ်ားကို ရိုက္ခ်ိဳးေနခ်ိန္တြင္ အလီဖာဇက္က ျပည္သူတို႔အတြက္ေျခေထာက္ျဖင့္ကာတြန္းဆြဲေပးေနပံု၊ အလီဖာဇက္၏လက္နွစ္ဖက္ကပတ္တီးစီးထားေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္လက္ေခ်ာင္းမ်ားက
ပတ္တီးၾကားမွ ထိုးထြက္လာေနပံု၊ အလီဖာဇက္တြင္ နတ္ဘုရားမ်ားကဲ့သို႔ လက္၁၀ဖက္ခန္႔ရွိပံုတို႔ ပါ၀င္သည္။ BBCသတင္းဌာနမွ အာရပ္အေရးသံုးသပ္သူတို႔ကလည္း အလီဖာဇက္သည္ ဆီးရီးယားျပည္သူတို႔၏သူရဲေကာင္းဟုေဖာ္ျပခဲ့သည္။
Facebook၊ Twitter စေသာလူမႈကြန္ရက္မ်ားတြင္လည္းအလီဖာဇက္၏ပံုကို profile picture တင္၍ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ဒါက ကဗ်ာဆရာလွသန္း၏ကဗ်ာထဲက လက္တို႔ျပီးသတိေပးခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္တရားကိုမေၾကာက္မရြံ႕ျမတ္နိုးခဲ့သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကမာၻၾကီးကလက္ဖ်ားခါလိုက္ရေသာ လက္အစံုေလ။



ဒီျဖစ္ရပ္၏အေရွ႕တြင္လည္း ဆီးရီးယားအာဏာရွင္တို႔ကို ဆန္႔က်င္သူအနုပညာရွင္မ်ားလည္းလုပ္ၾကံခံခဲ့ရသည္။ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ေသာစာမ်ားေရးသားသည္႔ စာေရးဆရာတစ္ဦးသည္ဖမ္းဆီးနွိပ္စက္ခံခဲ့ရဖူးသည္။
အလီဖာဇက္၏လက္မ်ား ရိုက္ခ်ိဳးမခံရမီ တစ္လခန္႔တြင္ေတာ့ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုဆန္႔က်င္ေသာသီခ်င္းမ်ား ေရးသားသူ အီဗရာဟင္အလ္ကြာရွာ့ခ်္(Ibrhim al-Qashoush)သည္ သူ၏အသံအိုးကို လွီးထုတ္အသတ္ခံခဲ့ရသည္။
အင္တာနက္အသံုးျပဳခြင့္ပိတ္ပင္ျခင္းအျပင္းထန္ဆံုးတစ္နိုင္ငံ၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈအမ်ားဆံုးတစ္နိုင္ငံ။ ထိုသုိ႔ေသာဆီးရီးယားနိုင္ငံတြင္ ဒီလို ကိစၥမ်ိဳးသည္သိသိၾကီးနွင့္ ေခါင္းငံု႔ခံေနရေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသာျဖစ္သည္။

အလီဖာဇက္သည္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုဆန္႔က်င္ေသာကာတြန္းမ်ားသာမဟုတ္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၊ စစ္နွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ကိုလည္းအေလးေပးေဖာ္ထုတ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ပံုတစ္ခုတြင္ လူအမ်ားကမတ္တပ္ရပ္ေနၾကသည္။ လူတစ္ဦးကေတာ့ သစ္ပင္မ်ားကို လႊျဖင့္ျဖတ္လွဲေနသည္။ ထို႔ေနာက္ လူမ်ားက သစ္ငုတ္တိုေတြေပၚတက္ထိုင္ၾက၊ လႊျဖင့္တိုက္ခဲ့သူၾကီးကေတာ့ သစ္ပင္ေတြစိုက္ၾကဖို႔ အားပါးတရေျပာၾကားေနပံု။ ေနာက္ထပ္ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်မိသည္ကစစ္၀တ္စစ္စားအျပည္႔ျဖင့္ စစ္သားကဓာတ္ေလွကားျဖင့္အေပၚတက္မည္႔ပံု။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဟုူေသာလက္ဆြဲအိတ္ကို ကိုင္ထားသူက နံေဘးရွိရိုးရိုးေလွကားမွတက္မည္႔ပံု။ စစ္နဲ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးဘယ္သူအေပၚအရင္ေရာက္မွာလဲ၊ ဘယ္သူက ပိုျပီးခရီးတြင္မွာလဲဟူသည္႔သေဘာ။ ေနာက္ထပ္တစ္ပံုမွာ ထိုင္ခံုၾကီးကတစ္လံုးတည္း။ သို႔ေသာ္ထိုင္ခံုငယ္မ်ားစြာက ျဖာထြက္ေနပံု။ သေဘာကေတာ့ အာဏာရွင္တစ္ဦးေနရာရလွ်င္ သူ႔ေဆြမ်ိဳးအေပါင္းအပါမ်ားပါ ေနရာရေနသည္ေပါ့။ အလီဖာဇက္၏ ေျပာင္ေျမာက္လွေသာကာတြန္းေတြမွာ ေနာက္ထပ္မ်ားစြာက်န္ေသးသည္။
ဒီလိုရဲရဲေတာက္ကာတြန္းဆရာ၊ ဒီလိုရဲရဲေတာက္ကာတြန္းေတြကို ကမာၻၾကီးက မသိခံနိုင္ရိုးလား၊ မေလးစားခံနိုင္ရိုးလားဗ်ာ။



အလီဖာဇက္ကေတာ့ ဒီလိုသူ၏လက္ေတြ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ပ်က္စီးသြားသည္ကိုပင္ ေနာင္တလံုး၀မရ။ သတင္းဌာနတစ္ခု၏ ေတြ႔ဆံုခန္းတစ္ခုတြင္ သူကဒီလိုဆိုခဲ့သည္။
"ဆီးရီးယားလူထုအံုၾကြမႈၾကီးဟာ နိုင္ငံရဲ႕အနုပညာအဆင့္အတန္းကိုလည္းသတ္မွတ္ေပးလိုက္တာပဲဗ်။ ဒီလိုမတရားမႈေတြေၾကာင့္လူထုအနုပညာရွင္စစ္စစ္နဲ႔ ေၾကးစားအနုပညာရွင္ေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔ျပတ္ျပတ္သားသားျမင္လိုက္ရတယ္မဟုတ္လား။ အတုအေယာင္ေၾကးစားအနုပညာရွင္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြလည္းပါတာပဲ။ သူတို႔ေတြ ဒီပြဲမွာရႈံးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေတာ္လွန္ေရးကေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့အနုပညာရွင္ေတြဆိုတာ ဘယ္လိုဖိနွိပ္မႈေတြရွိရွိ၊ ဘယ္လိုကန္႔သတ္မႈေတြရွိရွိ အမွန္တရားရဲ႕ေသြးခုန္ႏႈန္းေတြနဲ႔ ဒီလမ္းေပၚမွာဆက္ေလွ်ာက္ေနမွာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွလမ္းမေပ်ာက္ဘူး"။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ခဏခဏေတြးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခဏခဏေျပာၾကသည္။ နိုင္ငံတစ္ခု၏ ဒီမိုကေရစီအနွစ္သာရတြင္လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္လည္းအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ျပီးေတာ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ လြတ္လပ္ေသာသတင္းထုတ္ျပန္ေရးတို႔သည္သာမဟုတ္။ အနုပညာရွင္တို႔၏ အနုပညာထုတ္ကုန္မ်ားကလည္း နိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီပီျပင္မႈတြင္ အေရးၾကီးေနသည္ကို မေမ့သင့္။ အဂၤလိပ္ကဗ်ာဆရာရွယ္လီ(Shelly Percy Bysshe - 1792-1822)က
"ကဗ်ာဆရာဆိုတာ ကမာၻေပၚမွာအသိအမွတ္ျပဳျခင္းမခံရတဲ့ ဥပေဒျပ႒ာန္းသူေတြပါ"တဲ့။ ဟုတ္ပါသည္။ ကဗ်ာဆရာမ်ားသာမက ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ လူရႊင္ေတာ္ စသည္႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း အမွားအမွန္၊တရားျခင္းမတရားျခင္း၊ ဖိနွိပ္မႈလြတ္လပ္မႈတို႔ကို သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္မွ်ေ၀ေနသူမ်ားပင္။ သို႔ေသာ္တစ္ခုရွိသည္က ရပ္တည္မႈလမ္းေၾကာင္းအမွန္ျဖစ္ဖို႔ေတာ့လိုသည္ေပါ့။ လက္ဖမိုးျဖစ္ေနဖို႔ေတာ့လိုသည္ေပါ့။ ကိုယ္က်ိဳးမရွာဖို႔ေတာ့လုိသည္ေပါ့။ သည္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ကဗ်ာဆရာစည္သူျငိမ္းက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့ဖူးသည္။ ေခါင္းစဥ္က "ကိုယ့္နာမည္ကို ကိုယ္ေရးထိုးၾကတယ္"တဲ့။

ျဗိတိသွ်အင္ပါယာကို ျငင္းဆိုတယ္
ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ကို မေရးဘူး
ေဝလမင္းသားရဲ႕ ေရႊစင္ဒဂၤါးကို
ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ျငင္းတယ္
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ကို မျငင္းဘူး။

“ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္သြားၾကစို႔ ”
ေအသင္ျမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ ႔ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ျငင္းတယ္
ဆိုကေရးတီးဟာ အဆိပ္ခြက္ကို ေမာ့ေသာက္လိုက္တယ္။

ကိုေအာင္ဆန္းကို ေရွာင္ေနတယ္
အစိုးရခန္႔မယ့္ ရာထူးကို ျငင္းတယ္
ဆရာဒဂုန္တာရာဟာ ကဗ်ာကို မျငင္းဘူး။

ဒါေၾကာင့္
သူတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ။

ကဗ်ာကထိုမွ်သာ။ အနက္ကရွင္းပါသည္။ ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသည္ ေ၀လမင္းသားအတြက္ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ကိုမေရးခဲ့။ ျဗိတိသွ်အင္ပါယာ၏ေရႊဒဂၤါးမ်ားကိုျငင္းခဲ့သည္။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ေတာ့ဆရာၾကီးကမျငင္း။ ဆိုကေရးတီးသည္ သူ႔ခံယူခ်က္၊ သူ႔အယူအဆအတြက္ ျပန္လည္ေတာင္းပန္ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ျငင္းခဲ့သည္။ ေအသင္ျမိဳ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ကို ေခါင္းခါ၍ အဆိပ္ခြက္ကိုခပ္ရဲရဲေမာ့ခ်ခဲ့လိုက္သည္။ ဆရာၾကီးဒဂုန္တာရာက သူ႔သူငယ္ခ်င္းကိုေအာင္ဆန္း၏ အစိုးရအဖြဲ႔၀င္အျဖစ္ကမ္းလွမ္းျခင္းကို ျငင္းခဲ့သည္။ ကဗ်ာကိုမျငင္း၊ ကဗ်ာအေပၚတြင္သစၥာမယြင္း။
"ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္" တဲ့။ ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသာ အလိုေတာ္ရိတစ္ဦးအျဖစ္ ေ၀လမင္းသားဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ကဗ်ာကိုေရးခဲ့ေသာ္ ခုခ်ိန္သူ႔နာမည္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ရင္ထဲမွာက်န္ပါ့မလား။ ဆိုကေရးတီးသာ "ကၽြန္ေတာ္မွားပါတယ္ဗ်ာ"ဟု ေျပာခဲ့လွ်င္ သူ႔နာမည္ကို ကမာၻကသိပါဦးမလား။ ဆရာၾကီးဒဂုန္တာရာသာ အစိုးရအဖြဲ႔ထဲပါခဲ့လွ်င္ ခုခ်ိန္ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူ႔ကိုေလးစားပါဦးမလား။ ဒါေတြကို သူတို႔ျငင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ ခုခ်ိန္ထိသူတို႔နာမည္၊ သူတို႔ဂုဏ္သိကၡာသည္ ကမာၻတည္သေရြ႕တည္ရွိေနျခင္းပင္။ ကၽြန္ေတာ္သည္သာ ဘာသာစကားျပန္ဆိုကၽြမ္းက်င္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္လွ်င္၊ အလီဖာဇက္နွင့္စကားေျပာခြင့္ရခဲ့လွ်င္
လက္ဖမိုးေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း၊ လက္ဖ၀ါးေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း "လက္"ကဗ်ာနွင့္"ကိုယ့္နာမည္ကို ကိုယ္ေရးထိုးၾကတယ္"ကဗ်ာနွစ္ပုဒ္ကုိ အားရပါးရရြတ္ျပလိုက္ခ်င္ပါဘိ။ အားရပါးရခံစားျပလိုက္ခ်င္ပါဘိ။ အားရပါးရေလးစားဂုဏ္ျပဳလိုက္ခ်င္ပါဘိ။



ဟိန္း

၂၈.၂.၁၃

ကိုးကား-

en.wikipedia.org/wiki/Ali_Farzat
www.ali-ferzat.com/
www.guardian.co.uk/
ဆရာလွသန္း(လက္)
ဆရာစည္သူျငိမ္း(ကိုယ့္နာမည္ကို ကိုယ္ေရးထိုးၾကတယ္)


No comments:

Post a Comment