Thursday, March 7, 2013

သူရဲေကာင္းအေပါင္းနွင့္ ကဗ်ာဆရာမ်ားအား အလြန္အမင္းအားနာမိျခင္း


"ကဗ်ာဆရာေတြက သူရဲေကာင္းေတြရဲ႕အသားကိုႀကိဳက္တယ္
အေသရရ အရွင္ရရ။
ႏုိဘယ္လ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးသလုိ သူတုိ႔ကိုကဗ်ာေရးၾကတယ္။"

ကဗ်ာဆရာခရမ္းျပာထက္လူ က သူ၏ကဗ်ာတစ္ပုဒ္တြင္ ဤသို႔ေရးခဲ့သည္။

စစ္မွန္ေသာကဗ်ာဆရာတို႔နွင့္ စစ္မွန္ေသာသူရဲေကာင္းတို႔ဆိုတာက ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ မခြဲမခြာေတြ႔ရေသာ သမိုင္းမွတ္တိုင္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဂႏီၵအေၾကာင္းကဗ်ာမ်ား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းကဗ်ာမ်ား၊ ငုယင္ဗန္ထရြိဳင္းအေၾကာင္းကဗ်ာမ်ား၊ ေခ်ေဂြဗားရားအေၾကာင္းကဗ်ာမ်ား စသျဖင့္ သူရဲေကာင္းတို႔အေၾကာင္းကို ေနွာင္းလူမ်ားရင္ထဲတြင္ ဆို႔ခနဲ၊ နင့္ခနဲျဖစ္ေအာင္၊ ေနွာင္းလူမ်ားမ်က္၀န္းတြင္ မ်က္ရည္၀ဲခနဲ၊စို႔ခနဲျဖစ္ေအာင္ ဖြဲ႔ခဲ့ၾကေသာ ကဗ်ာအေပါင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖတ္ရႈခ့ဲ၊ဖတ္ရႈဆဲျဖစ္သည္။ ဒါေတြဒီလိုဆိုလို္က္ေတာ့ ေမးစရာကရွိလာျပီ။ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက သူရဲေကာင္းလဲ။ မွန္ပါသည္။ သူရဲေကာင္းဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုစံနႈန္းမ်ိဳးနွင့္ တိုင္းတာၾကမည္နည္း။ သူ႔အသက္အရြယ္လား၊ သူလုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာလုပ္ရပ္မ်ားလား၊ သူ၏ဘ၀နိဂံုးအဆံုးသတ္လွျခင္းမလွျခင္းလား။ သည္လိုအခ်က္မ်ားကိုအေျခခံ၍ ျငင္းခံုၾကစတမ္းဆိုလွ်င္ အေျဖကားထြက္ေကာင္းထြက္မည္။သို႔ေသာ္ မွန္ခ်င္မွမွန္မည္။ ကန္႔ကြက္သူမ်ားလည္းရွိနိုင္သည္။ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ ကမာၻၾကီးကို အဆံုးအျဖတ္ေပးခိုင္းလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အခ်ိန္တစ္ခုေတာ့ေပးရမည္။ ကာလတစ္ခုေတာ့ၾကာမည္။ သို႔ေသာ္အေျဖမွန္မည္။
ဥပမာဆိုရေသာ္ ေခ်ေဂြဗားယားနွင့္အတူ လက္တြဲ၍ ဂရမ္မာေလွကေလးကိုေလွာ္ခတ္ကာ ေတာ္လွန္ေရးခရီးကိုစတင္ခဲ့ေသာ ဖီးကတ္စထရိုသည္ ၁၉၅၀ျပည္႔နွစ္ကာလမ်ားဆီကေတာ့ ကမာၻၾကီး၏သူရဲေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေနာက္တြင္ေတာ့ က်ဴးဘားနိုင္ငံ၏  အာဏာရွင္အျဖစ္ အနွစ္၅၀ခန္႔ ထိုင္ခံုေပၚထိုင္ေနခ်ိန္မွာေတာ့ ကမာၻၾကီးက သူ႔ကိုသူရဲေကာင္းတို႔ မွတ္တမ္းမွ ဖယ္ထုတ္ပစ္လိုက္ေလသည္။ ထို႔အတူ လက္ပံေတာင္းေတာင္မွ မသြဲ႔သြဲ႔၀င္း၊ မေအးနက္။ မၾကာေသးမီကပင္ နယူးေယာက္တိုင္းမ္သတင္းစာၾကီးက သူတို႔နွစ္ေယာက္ကို "လက္ပံေတာင္းေတာင္မွ ေမြးထုတ္ေပးလိုက္ေသာ သံမဏိမယ္မ်ား"ဟု တင္စားခဲ့သည္။ တင္စားခ်က္ကိုျပန္ၾကည္႔။ "သံမဏိမယ္မ်ား"ဟုျဖစ္သည္။ ဒါက သူရဲေကာင္းဟု မဆိုိထိုက္ေသးသျဖင့္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းသံုးနႈံးလိုက္ပံု။ ကမာၻၾကီးကို ေစာင့္ၾကည့္ခိုင္းရဦးမည္ေလ။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမိဳ႕ကေလး၏ စာေပေလာကတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာသမိုင္းတစ္ခု။ သူက အေတာ္အသင့္စာေရးေကာင္းေသာ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦး။ သူ႔ခံယူခ်က္၊ သူ႔အေရးအသားတို႔က ယုတိၱတန္သည္။ နိုင္ငံမေက်ာ္ေသာ္လည္း ျမိဳ႕ကေလးတြင္ သူ႔ပရိတ္သတ္ရွိသည္။ ၁၉၉၀ျပည္႔နွစ္မ်ားအလြန္တြင္ ျမိဳ႕ကေလး၏ စာေပေရစီး၌ သူပါ၀င္ကူးခပ္ခဲ့၏။ မွန္ေသာဘက္၌သူရပ္တည္ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၀ျပည္႔နွစ္မ်ားအလြန္တြင္ေတာ့ မည္သည္႔ဂုဏ္၊ မည္သည္႔ရာထူးကို မက္ေမာသည္မသိ။ လူထုဆႏၵနွင့္ကြဲလဲြေသာနိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခု၏ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ပါတီ၀င္တစ္ေယာက္အျဖစ္ သူ ခံယူခဲ့သည္။ သူ ေရးေလ့ေရးထမရွိေသာ ကဗ်ာမ်ားကို သူေရး၏။ သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာမ်ားနွင့္ ေတြ႔လွ်င္သူ၀န္ခံ၏။ အလြန္ရင္းနွီးေသာသူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူ၏ေရြးခ်ယ္မႈကို ရံႈ႕ခ်ၾက၏။ သူကတုပ္တုပ္မွ် မလႈပ္။ မၾကာခင္အခ်ိန္အတြင္းမွာပင္ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးလာနိုင္ေသာသူ႔ကို စက္ဘီးစီးေသာကဗ်ာဆရာအေပါင္းက မ်က္နွာခ်င္းမဆိုင္ေတာ့။ တမူကြဲျပားေသာ သမိုင္းကို သူကိုယ္တိုင္ေရးခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။

ထားေတာ့။ ဒါေတြက သူရဲေကာင္းအျဖစ္ကမာၻၾကီးက သတ္မွတ္ပံုနွင့္ ထိုသူရဲေကာင္းတို႔ကို ကဗ်ာေရးေသာ ကဗ်ာဆရာတို႔အေၾကာင္း။ ဤသည္က သိပ္အေရးမၾကီး။ လူတစ္ေယာက္ကို လူတစ္ေယာက္က သူရဲေကာင္းဟုထင္မွတ္ေနရံုျဖင့္ပင္ ကဗ်ာေရးလို႔ရျပီ။ ဆိုလိုသည္က ကိုယ္ထင္လွ်င္ ကိုယ္ေရးနိုင္သည္။ ဘယ္သူကမွေျပာ၍မရ။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကိုယ္ေရးသည္ေလ။ ဥပမာ -

"ေလးစားမွတ္သား ဟစ္တလာ့စကား"
"ဂႏီၵၾကီးေစာေစာေသတာသိပ္၀မ္းသာတယ္"
"ငါတို႔သူရဲေကာင္းဘင္လာဒင္"
"ေခ်ေဂြဗားယားမရွိမွ ပိုေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာကမာၻ"
"မာသာထရီဇာဆိုတာ ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့အဘြားၾကီးပဲ"
"ကဒါဖီေရ..ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္လြမ္းတယ္"

ထိုသို႔ေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ ေရးဦးမည္လား။ ေရးေလ။ မည္သို႔မွ ကိစၥမရွိ။ ကမာၻၾကီးကသာ ကိစၥရွိလိမ့္မည္။ထားပါ။ ဒါက အလွမ္းေ၀းေသးသည္မဟုတ္လား။ လတ္တေလာေတာ့ ေရးျပီးျပီဟု ဆိုၾကပါစို႔။ ေရးရဲသည့္သတိၱ၊ ေရးခ်င္သည့္စိတ္ေၾကာင့္ ေရးျပီးျပီဟု ဆိုၾကပါစို႔။ အခုလာမည့္သတိၱကသာ တကယ္အေရးပါေသာ သတိၱျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေရးလိုက္ေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အေပၚတြင္အမ်ား၏ တံု႔ျပန္ခ်က္ကို မည္သို႔ခံယူမည္နည္း။ ကဗ်ာေရးသည္ဆိုကတည္းက အမ်ားဖတ္ဖို႔ေရးေနျခင္းျဖစ္သည္။ "ေဟ့...ငါ့အနုပညာက ဘယ္သူ႔အတြက္မွ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့အတြက္ငါ ေရးေနတာ"ဟု ဆိုလာလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဆက္ေျပာစရာအေၾကာင္းမရွိ။ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ မဟုတ္ပါက အိမ္သာထဲတြင္ တိတ္တိတ္ေရး၍ အိမ္သာထဲတြင္သာ တိတ္တိတ္ပစ္ခဲ့ပါေလ။ ဆိုလိုသည္က ေရးလိုက္လွ်င္ ဖတ္သူရွိမည္။ ခံစားသူရွိမည္။ ေ၀ဖန္သူရွိမည္။ ထိုအရာမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘယ္လိုပံုစံနွင့္ ရင္ဆိုင္တံု႔ျပန္ၾကမည္နည္း။

"သတိၱ "ဟူေသာ စကားက သူ႔ခ်ည္းမဟုတ္ေသး။ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ၍ရေသးသည္။ "Physical Courage"။ ဒါက "ကာယသတၱိ"ဟု ျပန္ဆိုလွ်င္ အဆင္ေျပမည္ထင္။ ကာယသတၱိကား ေလာကတြင္ထင္သေလာက္အေရးမၾကီး။ ခ်က္ခ်င္းတပ္ဆင္၍ရသည္။ ဦးထုပ္တစ္လံုးေဆာင္းလိုက္သလို၊ ဖိနပ္တစ္ရံ၀တ္လိုက္သလို၊ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးခြလိုက္သလို ခ်က္ခ်င္းလုပ္ယူ၍ရသည္။ ေၾကာက္တတ္ေသာလူငယ္တစ္ဦးကုိ က်ည္အျပည့္နွင့္ေမာင္းတင္ျပီးသားေသနတ္တစ္လက္ လက္ထဲထည္႔ေပးလိုက္လွ်င္ ေၾကာက္တတ္ဦးမည္ထင္ပါသေလာ။ လူသံုးေယာက္က ၀ိုင္းထားသျဖင့္ ေျပးေပါက္ရွာေနေသာလူတစ္ဦးကို သူ႔ဘက္မွ အကူ ၁၀ေယာက္ထည္႔ေပးလိုက္လွ်င္
ေၾကာက္တတ္ဦးမည္ထင္ပါသေလာ။ ဒါေတြက ကာယသတၱိသည္ လုပ္ယူ၍ရေၾကာင္း သက္ေသျပခ်က္မ်ား။ လူဆိုသည္႔သတၱ၀ါသည္ ကိုယ္နိုင္မည္ဟု ေသခ်ာေသာတိုက္ပြဲတိုင္းအတြက္ ကာယသတၱိအျပည္႔ရွိေနတတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာေျပာနိုင္သည္။ ထိုသတိၱရွင္မ်ိဳးကို ကမာၻၾကီးကအလိုမရွိ။

ေနာက္တစ္မ်ိဳး။ ဒါကမွ ကမာၻၾကီးက အသိအမွတ္ျပဳေလးစားရေသာသတိၱျဖစ္၏။ "Mental Courage""စိတၱသတိၱ" ဟု ေခၚရမည္လားမသိ။ ဘယ္လိုဂုဏ္ျဒပ္၊ ဘယ္လိုၾသဇာအာဏာ၊ ဘယ္လိုစည္းစိမ္မ်ိဳးနွင့္ ကမ္းလွမ္းကမ္းလွမ္း ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကို ၾကံ့ၾက့ံကိုင္ထားေသာလူမ်ိဳး၊ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာအလုပ္တစ္ခုအေပၚ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ထားသမွ်ကို
ေအးေအးလူလူလက္ခံနိုင္ေသာလူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္မ်ားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့၀င္ခံရဲေသာလူမ်ိဳးတို႔သည္သာ စိတၱသတၱိရွင္မ်ားျဖစ္သည္။ ခုနက ဆိုခဲ့ေသာ ကာယသတၱိလို အလြယ္တကူျပဳလုပ္၍မရ။ ကိုယ္ေမြးဖြားၾကီးျပင္းလာေသာအသိုင္းအ၀ိုင္း၊ ကိုယ္ဖတ္ရႈေလ့လာခဲ့ေသာစာအုပ္စာေပမ်ားနွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေတြးေခၚနိုင္မႈစြမ္းရည္တို႔ကသာ စိတၱသတၱိကို အားေကာင္းေစသည္။ ကိုယ့္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ ကိုယ့္စာတစ္ပုဒ္ အေပၚ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပခ်က္မ်ားကို အမ်ားမျမင္ေအာင္ဖုံးကြယ္၊ ကိုယ့္ကို အမႊန္းတင္ခ်ီးက်ဴးသမွ်ကိုေတာ့ သတိမျပဳမိဟန္ျပဳလုပ္ထားျခင္းက စိတၱသတၱိနံုခ်ာအားနည္းသူတို႔၏ လကၡဏာပင္။ ထိုသုိ႔ေသာ သူတို႔သည္ ပညာတတ္ပါသည္ဟုဆိုေသာ္ျငား ပညာအစစ္ကိုမတတ္။ ေက်ာင္းစာကိုသာတတ္မည္။ အနုပညာ၌ေမြ႕ေလ်ာ္ပါသည္ဟုဆိုေသာ္ျငား အနုပညာအစစ္ကို ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းမဟုတ္။ လူအမ်ားသတိျပဳမိျခင္း၊
ေပၚျပဴလာျဖစ္ျခင္းကိုသာ သာယာျခင္းျဖစ္မည္။ ေရးခဲ့ေသာစာေတြလည္းမနည္းေတာ့ပါ၊ စာေရးသက္လည္းၾကာပါျပီဟု ဆိုခဲ့လွ်င္ေသာ္ျငား အလကားကုန္ခဲ့ေသာအခ်ိန္မ်ားကို နွေျမာမိလွ၏။ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္းစာအုပ္တြင္ ၀လံုးေရးေနျခင္းကသာ လက္ေရးလက္သားပိုမိုေကာင္းမြန္ျခင္းကို အက်ိဳးျပဳမည္ထင္။ ဤသို႔ အခ်ည္းနွီးအခ်ိန္မကုန္ေတာ့။ ဒါေတြက ကာယသတၱိရွင္မ်ားနွင့္ စိတၱသတိၱရွင္မ်ားအေပၚ ကမာၻၾကီး၏သေဘာထားမ်ားျဖစ္သည္။

အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို သတၱိနွစ္မ်ိဳးထဲက ဘယ္သတိၱကို ဦးထိပ္ပန္ျပီး စာေတြကဗ်ာေတြေရးၾကမည္နည္း။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စိတ္အေထြေထြ ဟူေသာ ကမာၻၾကီးတြင္ လူေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကစမ္းပါေစ။ စိတ္ေတြ အေထြေထြထားၾကစမ္းပါေစ။ စိတၱသတၱိေကာင္းေကာင္းမရွိဘဲနွင့္ေတာ့ သူရဲေကာင္းတို႔ဂုဏ္ကို မဖြဲ႔ၾကစတမ္း၊ ကဗ်ာဆရာဟု အေခၚမခံခ်င္ၾကစတမ္းေပါ့ေလ။


ဟိန္း

၇.၃.၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment