Saturday, January 18, 2014

ဇီး႐ိုးပလပ္စ္ ဇီး႐ိုး ဇီး႐ိုး ဇီး႐ိုး ဆိပ္ကမ္းမွာ

Photo

(တစ္)
တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္လို႔ပဲ ေျပာရေလမလားမသိ။ ထုိေန႔က ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကိုေရာက္ေတာ့ အလုပ္သမားတခ်ဳိ႕အား ေလ်ာ္ေၾကးေငြထုတ္ေပးသည့္ရက္ႏွင့္ သြားၿပီးတုိက္ဆုိင္လို႔ ေနပါသည္။ ကြင္းျပင္ႀကီးထဲ ထီးထီးႀကီးရပ္တည္ေနသည့္ စားေသာက္ဆုိင္ေနရာက ကန္တင္း (Canteen) သေဘာမ်ဳိး စုေပါင္းဖဲြ႕စည္းထားသည့္ အေဆာက္အအုံႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တန္းလ်ားေတာ့မဟုတ္။ အမိုးျမင့္ျမင့္ႏွင့္မို႔ ဂိုေဒါင္ႀကီးတစ္ခုလုိလို၊ စည္ပင္သာယာကေဆာက္သည့္ ေစ်း႐ုံႀကီးတစ္ခုလုိလုိ၊ အထည္႐ုံႀကီးတစ္ခုလိုလို အေဆာက္အအုံႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ အလုံပိတ္ကာရံထားေသာ ေစ်းမဟုတ္သည့္အတြက္ လင္းလင္းက်င္းက်င္းရွိပါသည္။ ပင္လယ္ကမ္းစပ္နံေဘးက ကြင္းျပင္ႀကီးထဲတြင္ ရွိသည့္အတြက္ ေလ၀င္ေလထြက္ကလည္းေကာင္းၿပီး သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ပါ၏။ အမ်ားသုံးအိမ္သာႏွင့္ ဘာႏွင့္။ သည္တစ္ပင္တုိင္ အေဆာက္အအုံႀကီးထဲမွာ ေစ်းဆုိင္ေတြကို သူ႔ေနရာႏွင့္သူ ေနရာခ်ထားေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူသုံးကုန္ပစၥည္းေရာင္းသည့္ ဆုိင္ကေလး တစ္ဆုိင္စ ႏွစ္ဆုိင္စကလဲြလွ်င္ က်န္တာေတြက စားေသာက္ဆုိင္ေတြခ်ည္း။


လူသြားလူလာဟူ၍ မရွိေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ကပ္ေနသည့္ မိုးမဆုံး၊ ေျမမဆုံး သည္ပတ္၀န္းက်င္တစ္၀ိုက္မွာ လူကေလး၊ သူကေလး နည္းနည္းပါးပါးႏွင့္ အသက္၀င္ေနသည့္ ေနရာဆို၍ သည္တစ္ေနရာပဲ ရွိလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ ဘီယာေမာ့ေနသူ ေလးငါးေျခာက္ေယာက္၊ အရက္ေသာက္ေနသူ ေလးငါးေျခာက္ေယာက္၊ ထမင္းစားေနသူ ေလးငါးေျခာက္ေယာက္၊ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ေနသူ ေလးငါးေျခာက္ေယာက္၊ ဟိုေလွ်ာက္သည္ ေလွ်ာက္ေလးငါး ေျခာက္ေယာက္။ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ဆုိင္ကမူ ထုိင္းစာေတြႏွင့္။

“သည္ေန႔က ေလ်ာ္ေၾကးရၾကတယ္ေလ ...ဒါေၾကာင့္ နည္းနည္းကေလး လူစည္ေနတာ”

ေဒသခံတစ္ေယာက္က ထား၀ယ္သံမ၀ဲေအာင္ထိန္း၍ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာပါသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာ ၁၁ သည္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေရာက္ အလုပ္သမားအခ်ဳိ႕တို႔ ေလ်ာ္ေၾကးေငြကေလး နည္းနည္းပါးပါးရေသာ ေန႔ျဖစ္ပါသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသာက္ေသာက္စားစားကေလးေတြကလည္းရွိေနခဲ့ရာ စကားသံေတြက ပုံမွန္ထက္ျမဴး၍ေနပါသည္။ တစ္ေယာက္ကမ်ားဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီသို႔ထလာၿပီး မိတ္ဆက္႐ုံမွ်မက သူ႔အကၤ်ီအိတ္ထဲက ပုိက္ဆံတစ္ထပ္ကိုပင္ ဆဲြထုတ္၍ ျပေနပါေသးသည္။ တစ္သိန္းအုပ္ႏွစ္အုပ္ႏွင့္ ေငြစကၠဴေသာင္းေျပာင္းအခ်ဳိ႕။ သူ႔ မ်က္ႏွာက ရတနာသုိက္ကိုတူးမိသည့္ လူလုိ၀င္းပလို႔။ ေတာက္ႂကြားလို႔။

သည္ေနရာမွာ လူသူေလးပါးတို႔ ေျခာက္သြားခဲ့တာ တစ္လမရွိတရွိေလာက္ရိွၿပီ။ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီက လုပ္ငန္းမ်ားရပ္ဆုိင္းကာ စြန္႔ခြာသြားၾကရာက ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းခြင္ႀကီးတစ္ခုလုံး တစျပင္လုိ ျဖစ္သြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

(ႏွစ္)
အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာတို႔ ကနဦး နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကသည္က ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၉ ရက္။ ေနာက္ထပ္တစ္ခါ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ ထပ္၍လက္မွတ္ထိုးၾကျပန္သည္က ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၂ ရက္။ လုပ္ငန္းခြင္စ၍ လည္ပတ္သည္က ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂ ရက္။ ေဟာ အခုေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂၁ ရက္ ပူးတဲြလုပ္ငန္းေကာ္မတီ ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေ၀းမွာ စီမံကိန္းပ်က္ပါၿပီ။ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီက ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္စြမ္းမရွိေတာ့ပါဘူးဟုဆိုကာ လုပ္ငန္းအားလုံးကို ရပ္ဆုိင္းပစ္လုိက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႀကီးအပါအ၀င္ ထား၀ယ္စီးပြားေရးဇုန္ႀကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚ ၈ ဒသမ ၆ ဘီလီယံ မွန္းထားခဲ့ရာ သည္ပမာဏကို ကုမၸဏီကမတတ္ႏုိင္ေတာ့။

လုပ္ငန္းခြင္ႀကီးက ေတာ္ေတာ့ကိုပဲက်ယ္ပါသည္။ ဟက္တာႏွင့္တြက္လွ်င္ ၂၀၀၀၀၊ ဧကႏွင့္တြက္လွ်င္ ၅၀၀၀၀ ။ အဓိကအက်ဆုံးက ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း။ ထုိဆိပ္ကမ္းကေန ထုိင္းႏုိင္ငံနယ္စပ္အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေျခေထာက္ကန္႔လန္႔ျဖတ္ၿပီး ေဖာက္ေနသည့္ ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္း။ ၿပီးေတာ့ စက္မႈဇုန္။ ၿပီးေတာ့ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ။ ၿပီးေတာ့ ေရေပးေ၀ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး စသည္ စသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ထား၀ယ္သို႔ မၾကာခဏေရာက္တတ္ပါသည္။ ထား၀ယ္သို႔ေရာက္တုိင္းလည္း ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခမွာေတာ့ သြားသြားၿပီး ထုိင္ျဖစ္သည္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခကေန တနသၤာရီကမ္း႐ိုးတန္းအတုိင္း ေျမာက္သို႔တက္သြားလွ်င္ ဟိုးနဘုလယ္ေက်းရြာနားသို႔ ေရာက္သည္အထိ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႀကီးက ေစာင့္၍ေနပါသည္။ ပင္လယ္ႀကီးကျပာလို႔။ ကမ္းေျခႀကီးက ေျဖာင့္တန္းလုိ႔။ သည္ေနရာမွာ ေရက နည္းနည္းနက္ပါသည္။ သေဘၤာႀကီးေတြ ၀င္ထြက္သြားလာႏုိင္သည္အထိကိုပဲ နက္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ကာ ကားလမ္းေဖာက္ၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံထဲသို႔ ၀င္ေရာက္သြားရန္အတြက္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းက ရည္ရြယ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယင္းႏွင့္ယွဥ္တဲြလ်က္ စီမံကိန္းက ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္။

အခုေတာ့ ထိုထိုဤဤေသာ စီမံကိန္းႀကီးေတြက ယာယီရပ္ဆုိင္းလုိ႔။

ေသာင္စပ္မွာက ယာယီေဆာက္ထားသည့္ တည္းခိုဇရပ္တစ္ေဆာင္။ ဇရပ္ႏွင့္မလွမ္းမကမ္း ပင္လယ္ကမ္းပါးေပၚမွာက  အလံတုိင္တစ္ခု။ အလံတုိင္၏ေအာက္နားဆီမွာက မိုင္တုိင္တစ္ခုကို စိုက္ထားပါသည္။ KMO+000 တဲ့။ ကီလိုမီတာဇီး႐ုိးကေန စသည့္လမ္း။ အၾကမ္းစၿပီးေဖာက္ထားသည့္ လမ္းဆုိသည့္တုိင္ လမ္းက ေျမသားမုိ႔နီရဲေနၿပီး ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္စြာႏွင့္ပဲ ဟိုးအေရွ႕ဘက္ ထုိင္းနယ္စပ္ရွိရာဆီသို႔ ဦးတည္ၿပီး သြားေနပါေလသည္။ မလွမ္းမကမ္းဆီမွာက ႏႈတ္ဆိတ္ေနသည့္ ထုိင္းနတ္ကြန္းကေလးတစ္ခု။ ထုိင္းအေငြ႕အသက္မကင္းသည့္ စီမံကိန္း႐ုံးခန္းကေလးတစ္ေဆာင္။ စီမံကိန္းပုံစံငယ္မ်ား ခင္းက်င္းျပသထားသည့္ အေဆာင္ကေလးတစ္ခု။ က်န္တာဘာမွမရွိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ႀကံႀကီးစည္ရာ ေရာက္လာတတ္သူေတြကလဲြလွ်င္ မည္သူမွမရွိ။ ပင္လယ္ကိုဦးတုိက္ထားသည့္ ကားလမ္းမေဘး၀ဲယာ၀န္းက်င္တစ္ခုလုံးတြင္ကား လယ္ယာကုိင္းကၽြန္း သစ္ပင္၀ါးပင္မ်ားကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းထားသည့္အတြက္ ဟင္းလင္း။

အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီက သည္စီမံကိန္းႀကီးအတြက္ နစ္နာထိခိုက္ရေသာ ေဒသခံမ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကးေပးပါသည္။ ကြမ္းသီးတစ္ပင္ကို ဘယ္ေလာက္၊ ေရာ္ဘာတစ္ပင္ကို ဘယ္ေလာက္၊ ေျမကြက္သက္သက္ကို ဘယ္ေလာက္ စသည္ျဖင့္။  

“ေစ်းကေတာ့အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့။ ကြမ္းသီးတစ္ပင္ သုံးေသာင္း၊ ေလးေသာင္း၊ ငါးေသာင္း အပင္အရြယ္အစားအလုိက္ေပါ့။ ထုိင္းနယ္စပ္ KNU နယ္ေျမဘက္ကေတာ့ KNU က ရပ္တည္ေပးတဲ့အတြက္ ပိုရတယ္လို႔ၾကားပါတယ္။ ကြမ္းသီးတစ္ပင္ကို တစ္သိန္းရွစ္ေသာင္းတဲ့၊ ေရာ္ဘာတစ္ပင္ကို ရွစ္ေသာင္းတဲ့၊ ေျမကြက္အလြတ္ေတြက တစ္ဧကကုိ ငါးသိန္းရတာလည္းရွိ ဆယ္သိန္းရတာလည္းရွိ”တဲ့။

လမ္းဧရိယာႏွင့္မလြတ္ေသာ၊ စီမံကိန္းနယ္ေျမႏွင့္မလြတ္ေသာ ရြာမ်ား၊ စိုက္ပ်ဳိးေျမမ်ားကို ကုမၸဏီကေလ်ာ္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကရာ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕တို႔က ခါေတာ္မီအပင္ကေလးေတြ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းထစိုက္ကာ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥ ႀကိဳးစားၾကသည့္အတြက္ ေဒသခံေတြက “ေလ်ာ္ပင္”ဟု အမည္ေပးၾကေၾကာင္းဆုိရာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ့ကုိ သေဘာက်သြားမိပါသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ဧရိယာႀကီးထဲ၌ ထိန္ႀကီး၊ လဲေရွာင္၊ မူးဒူး၊ ပရဒတ္၊ ခေမာက္ေခ်ာင္း၊ ၀က္ေခ်ာင္း စသည့္ရြာတို႔ အဓိကပါ၀င္ၿပီး စိုက္ပ်ဳိးေျမဧကေပါင္း ၇၉၉၇ ဒသမ ၄၉ ဧကႏွင့္ ေဒသခံလူေပါင္း ၁၅၄၅ ေယာက္တို႔အတြက္ ထုိက္သင့္သည့္ေလ်ာ္ေၾကးကို ေပးရမည္ျဖစ္ရာ စုစုေပါင္းက်ပ္ဘီလီယံ ၃၄၀ ခန္႔မွန္းထားၿပီး ယခုအထိ က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၄၀၀ ေပးေလ်ာ္ၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ေနာက္ထပ္ေပးေလ်ာ္ရန္ က်ပ္ေငြ ၃၀၇ ဘီလီယံ က်န္ေသးသည္ဟုဆုိပါသည္။

ယခု အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီက သည္၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးေတြကို မထမ္းရြက္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္သြားပုံရပါသည္။ လုပ္ငန္းေတြအားလုံး ရပ္ဆုိင္းပစ္လုိက္ကာ အလုပ္သမားေတြကို ေလ်ာ္ပါေလသတဲ့။ သုံးလမျပည့္ေသးသည့္ အလုပ္သမားကို တစ္လစာ၊ တစ္ႏွစ္မျပည့္ေသးသည့္ အလုပ္သမားကို ႏွစ္လစာ၊ တစ္ႏွစ္ျပည့္သည့္ အလုပ္သမားကို သုံးလစာ၊ သုံးႏွစ္ျပည့္သည့္ အလုပ္သမားကို ငါးလစာ စသည္စသည္ျဖင့္ ေလ်ာ္ပစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

“ျမန္မာအလုပ္သမားက လစာနည္းပါတယ္။ တစ္ေန႔မွ သုံးေထာင္၊ သုံးေထာင့္ငါးရာ၊ ေလးေထာင္ဆုိပါေတာ့။ ထုိင္းအလုပ္သမားက တစ္ေန႔အနည္းဆုံး ဘတ္ ၃၀၀ ေလ။ ျမန္မာေငြ ကိုးေထာင္တစ္ေသာင္းေပါ့”

ေဒသခံက ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းခြင္ထဲရွိ ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္းအလုပ္သမားတို႔ လုပ္ခလစာကြာျခားပုံမ်ားကို ရင္ဖြင့္ပါသည္။ စာရင္းဇယားအခ်ဳိ႕က ေန႔စား၀န္ထမ္း ၁၃၅၀၀ ေယာက္၊ အၿမဲတမ္း၀န္ထမ္း ၁၃၀ ေယာက္ရွိၿပီး ရပ္ေ၀းက လာေရာက္လုပ္ကိုင္သူ အမ်ားအျပားႏွင့္ ထုိင္းအလုပ္သမားေတြလည္း ပါ၀င္ကာ ထုိင္းတုိ႔က ကိုယ့္ထမင္းခ်က္ႏွင့္ ကိုယ္လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟုဆုိပါ၏။

ယခုေတာ့ ဒါေတြအားလုံး ရပ္ဆုိင္းကာသြားခဲ့ပါၿပီ။

အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီက ဆက္လုပ္မည့္သူကို အေထြေထြရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားခဲ့မႈမ်ားအတြက္ ဘတ္သန္း ၆၀၀၀၊ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၈၉ သန္း ေပးေလ်ာ္ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္ဟုဆိုၿပီး ထုိေတာင္းခံထားသည့္ ေငြပမာဏသည္ မွ်တ၏၊ မမွ်တ၏ဆုိသည္ကို ကမၻာေက်ာ္ကုမၸဏီႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ Ernst & Young, Price Water House Coopers , Heloitte စေသာ ကုမၸဏီသုံးခုကို တြက္ခ်က္ခုိင္းမည္ဟုလည္း သတင္းမ်ားထြက္လ်က္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

ေလ်ာ္ေၾကးရရန္ ကိုယ့္အလွည့္ကို မၾကာမီေရာက္လာေတာ့မည္ဟူေသာ စိတ္ကူးႏွင့္ ႀကိဳတင္ကာ ပက္ပက္စက္စက္ ေခ်းငွားေပါင္းႏွံသုံးျဖဳန္း၀ယ္ျခမ္းထားၾကသူ ေဒသခံေတြ စီမံကိန္း ႐ုတ္တရက္ရပ္ဆုိင္းသြားျခင္းမွာ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းမသိေတာ့။

ပင္လယ္ေလက သုတ္ဆဲ။ ထား၀ယ္ေတာင္တန္းႀကီးေတြက မႈန္ဆဲ။ KM 0+000 ဟူသည့္ ထုိင္းသို႔သြားရာ ျမန္မာ့ပင္လယ္ကမ္းစပ္ရွိ လမ္း၏အစမွာ ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကာ ေငး၍ေနဆဲ။ ေသာင္စပ္ထီးထီးႀကီးထဲမွာ တည္းခိုေဆာင္ကေလး၏အရိပ္ကိုခိုမွီၿပီး ေဆးလိပ္ကြမ္းယာဗန္းကေလးျဖင့္ ဘ၀ကိုေမာင္းႏွင္သူ ေဒသခံထား၀ယ္သူႀကီးက ကုမၸဏီေတြျပန္လာရင္ ေစ်းျပန္ေရာင္းေကာင္းမွာပါတဲ့။ KM 0+000 ရဲ႕ အနားမွာ။

ထုိင္းသို႔ သြားရာလမ္းကေတာ့ KM 1+000 , KM 2+000, KM 3+000 စသည္ စသည္။     ။


ေမာင္သာခ်ိဳ

7Day News
အမွတ္ (၄၁)

No comments:

Post a Comment